واکنش سفیر ایران در لندن به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

واکنش سفیر ایران در لندن به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس تصریح کرد: راه امنیت، دوستی و سعادت منطقه، نه از لندن که از تهران و با مشارکت همه کشور‌های منطقه می‌گذرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 21
کد خبر: ۱۱۴۶۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در پستی اینستاگرامی نوشت:

باعث تأسف است که بعضی از کشور‌های عربی آغوش باز ایران برای مذاکره، مفاهمه و سیاست همسایگی محترمانه را نادیده گرفته و در لندن علیه ایران بزرگ و مقتدر بیانیه صادر می‌کنند.

وی یادآور شد: راه امنیت، دوستی و سعادت منطقه نه از لندن که از تهران و با مشارکت همه کشور‌های منطقه می‌گذرد.

سفیر ایران در انگلیس با بیان این‌که آن‌ها و انگلیس از ایران خواسته‌اند که آخرین فرصت را غنیمت بشمارد و توافق هسته‌ای را پیش ببرد، در امور دیگران دخالت نکند، فعالیت‌های مخرب نداشته باشد … و سخنان کلی و مبهم از این دست، خاطرنشان کرد: ایران سال‌ها است که همین درخواست‌ها را از این کشور‌ها و کشور انگلیس دارد.

بهاروند اضافه کرد: به نظر من اول باید نشست و بر اساس واقعیت روی زمین حساب کرد چه کسانی بیشترین دخالت بی‌جا و فعالیت مخرب در منطقه ما دارند. ما در کنار این خواسته دست دوستی خود را به سوی همسایگان دراز کرده و از آن‌ها دعوت کرده‌ایم به گفتگو‌های سازنده بنشینیم تا این توقعات متقابل روشن و در یک چارچوب دیپلماتیک مشخص قرار گیرد و بتوان آن‌ها را با تشریک مساعی و به شکل مسالمت آمیز حل و فصل کرد.

وی یادآور شد:، اما انگار سیاست و توانایی عده‌ای فقط فرار از تعامل معنی‌دار و فاصله از دوستان واقعی و برادران دینی و طرح سخنان کلی، مبهم و غیردیپلماتیک در سایه تفرقه افکنان و سودجویان است./خبر آنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده