به گزارش راهبرد معاصر؛ امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تولید لوازم خانگی گوناگون، تعمیرات لوازم خانگی نیز بخش مهمی از زندگی روزمره ما شدهاند.
با توجه به هزینههای سنگین خرید لوازم خانگی جدید، اولین گزینه در صورت خرابی لوازم خانگی به خصوص لوازم خانگی برقی و گران، تعمیر لوازم خانگی موجود میباشد نه خرید یک وسیله جدید جایگزین!
در صورت بروز مشکل در هر یک از لوازم خانگی برقی، تعمیر یا عیبیابی آن باید توسط یک متخصص انجام شود چرا که اگر این کار به موقع و به درستی انجام نشود، ممکن است باعث آسیبدیدن وسیله برقی و درست کار نکردن آن و گاهی باعث از کار افتادن آن شود. پس تشخیص درست مشکل لوازم برقی و رفع مشکل در زمان درست، برای سلامت و کارایی درست دستگاه امری ضروری میباشد.
منبع این مقاله مدرن تکنیک میباشد.
برای انتخاب مناسب یک تعمیرکار متخصص برای تعمیرات لوازم خانگی میتوانید سوالات زیر را بررسی کنید:
برای تعمیرکار لوازم خانگی داشتن مجوز و بیمه کار اهمیت بالایی دارد زیرا زمان تعمیر لوازم خانگی برقی امکان رخ دادن اتفاقات ناگوار نیز وجود دارد که در صورت نداشتن مجوز یا بیمه، مسئولیت ناشی از بوجود آمدن هر اتفاق ناگواری بر عهده شما نیز خواهد بود. از سوی دیگر اگر تعمیرکار مجوز نداشته باشد و باعث خرابی یا آسیب جدی برای دستگاه شما شود، به راحتی میتواند مسئولیت مشکل بوجود آمده را بر عهده نگیرد و باعث خسارات جبرانناپذیری شود.
برای این کار باید تحقیق کنیم که تعمیرکار چند سال در این زمینه مشغول به کار بوده است و چه سوابق شغلی دارد. بهتر است از تکنسینهای مجرب در نمایندگیهای مجاز استفاده شود که اگر مشکلی پیش آمد، نمایندگی پاسخگو باشد و شما با یک فرد در ارتباط نباشید و بتوانید به نمایندگی مراجعه کنید.
همه ما نیاز داریم قبل از تعمیرات یک قیمت تقریبی درباره هزینه تعمیرات بدانیم و اگر تعمیرکار نتواند این قیمت تقریبی را به ما بدهد، یعنی یا تجربه کافی ندارد یا نرخنامه مشخصی ندارد که در هر دو صورت برای شما مشکلساز خواهد بود.
در تعمیر لوازم خانگی استفاده از قطعات اورجینال از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که استفاده از قطعات فیک باعث عدم هماهنگی بین قطعات دستگاه و آسیبهای جدی و جبرانناپذیری برای لوازم خانگی خواهد شد.
یک تعمیرکار متخصص و حرفهای باید تمام تجهیزات و ابزار مورد نیاز برای کار خود را به همراه داشته باشد و نباید از شما انتظار داشته باشید که ابزار لازم را در منزل داشته باشید. در صورت نیاز به خرید قطعه نیز باید توانایی خرید بهترین قطعه و برآورد قیمت قبل از خرید را داشته باشد.
جلب رضایت مشتری اصلیتری فاکتور در کارهای خدماتی میباشد و برای این کار باید تمام فاکتورهای لازم را داشته باشد. به عنوان مثال باید توضیح کاملی از مشکل بوجود آمده و دلایل بوجود آمدن آن و راههای رفع آن به مشتری بدهد. خدمات باید به موقع و طبق زمان درخواستی مشتری انجام شود و شروع تا پایان کار نباید طولانی و وقتگیر باشد که مشتری از روند کار خسته شود.
با توجه به اینکه کار تعمیرات لوازم خانگی ممکن است گاهی ساعتها به طول انجامد، باید تعمیرکار در حفظ حریم شخصی مشتری کوشا باشد. به عنوان مثال باید فضای کاری خود را مشخص کند و برای سایر قسمتهای خانه مزاحمتی ایجاد نکند، در هنگام تعمیرات مراقب سایر قسمتها و لوازم باشد و باعث خرابی یا مشکل برای سایر قسمتها یا وسایل نشود و ...
با در نظر گرفتن موارد بالا، میتوانید انتخاب مناسبتری برای یک تعمیرکار حرفهای و متخصص برای تعمیرات لوازم خانگی خود داشته باشید و در صورت بروز مشکل برای لوازم خانگی با خیالی آسوده، آنها را به دست تعمیرکاران متخصص بسپارید و نگران هزینههای سنگین تعمیرات نباشید.