کردستان چهارشنبه تعطیل شد هشدار زرد هواشناسی برای آب‌های جنوب کشور استرداد متهم کلاهبرداری ۱۶۷ هزار دلاری به ایران با همکاری اینترپل سمنان چهارشنبه تعطیل شد قم چهارشنبه تعطیل شد دیدار اژه‌ای با مدیران رسانه‌ها؛ فراخوان اصلاح قانون مطبوعات؛ چند نقد جدی به قوه قضائیه اختلال در اینترنت برخی کاربران از ساعاتی پیش/ علت چیست؟ پیش بینی کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ احتمال بارش رگباری و پراکنده در نقاط مختلف وزیر بهداشت: امسال شش هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود انهدام ۸۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری اتصال برخط سازمان تأمین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی

ماجرای خطا در ثبت ۱۳ میلیون واکسن در سامانه واکسیناسیون

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن و بروز خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن توضیح داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 01
کد خبر: ۱۱۶۰۱۳

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت؛ سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره مشکلات پزشکان در دریافت کارت واکسن و بروز خطا در استعلام اصالت ۱۳ میلیون واکسن اظهار کرد: در چند ماه اول آغاز واکسیناسیون در سامانه تیتک استعلام اصالت واکسن روی یک سرور اولیه بود که پردازش لازم را نداشت و گاهی اوقات پاسخ استعلام در زمان مناسبی به سامانه سطح یک ارسال نمی‌شد و اگر سامانه سطح یک پاسخ را دریافت نمی‌کرد به این معنا بود که تزریق واکسن در سامانه تیتک ثبت نشده است.

در بهمن ۹۹ زمانی که اولین محموله واکسن وارد ایران شد، هنوز سامانه‌های بهداشتی سیب، سینا، ناب و پارسا که در مراکز واکسیناسیون برای ثبت واکسن مورد استفاده قرار می‌گرفتند به سامانه تیتک غذا و دارو متصل نبودند و طبیعت از آنجایی که امکان به تعویق افتادن واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان وجود نداشت تزریق واکسن افرادی که در معرض خطر ابتلای بالایی قرار داشتند آغاز و ثبت واکسن آن‌ها به صورت دستی انجام شد.
به گفته سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اتصال سامانه حدود ۲۰ روز تا یک ماه زمان برد و بعد از آن هم هماهنگی کامل بین سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت صورت گرفت و ثبت واکسن افرادی که به هر دلیلی محقق نشده بود در سامانه انجام شد و در ادامه واکسیناتور تصور می‌کرد ثبت اتفاق نیفتاده و دوباره و گاهی اوقات تا ۱۰ بار تلاش می‌کرد. در نهایت سازمان غذا و دارو با سرور قوی تری و اعلام به سامانه‌های سطح یک برای استعلام از سرویسی متفاوت از غذا و دارو مشکل ثبت واکسن را حل کرد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر