ویروس گوارشی جدید در راه است؟ وزیر آموزش و پرورش: از میان ۹۰۰ هزار شرکت کننده مرحله اول کنکور، ۵۰۰ هزار نفر داوطلب دانشگاه فرهنگیان بودند/ ۷۲ هزار نفر وارد مرحله ارزیابی تکمیلی شدند آلمان موفق به ساخت ماده‌ای شد که تا به امروز وجود نداشت آغاز به کار رسمی تاکسی اینترنتی تهران؛ به زودی ممنوعیت عمل جراحی زیبایی توسط پزشکان عمومی برداشته شد تب کریمه کنگو؛ بیماری کُشنده تابستانی هواشناسی ایران ۱۴۰۴/۴/۲۵؛ هشدار گرمای شدید در ۲۹ استان مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود محرومیت ۱ تا ۱۰ ساله برای متخلفان کنکور دستگیری شرور معروف و ۸ متهم دیگر در پرونده نزاع مرگبار جنوب شرق تهران آیتم‌های تعیین شهریه مدارس غیردولتی/ کاهش ساعت کاری معلمان مدارس غیردولتی و بیمه کامل آنها از مهرماه جریمه ورود به محدوده طرح از ۲۸ خرداد تا ۸ تیر حذف می‌شود؟ هشدار هواشناسی درباره استمرار گرما در ۲۷ استان/ لزوم مدیریت مصرف انرژی فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور عکس روز ناسا از یک فرورفتگی در مریخ

تغییرات قطعی در طرح ترافیک سال ۱۴۰۱

عضو شورای شهر تهران گفت:، چون در طرح ترافیک فعلی پلیس ورود‌های غیر مجاز را جریمه نمی‌کند شاهد افزایش ترافیک در محدوده طرح هستیم.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۴ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 04
کد خبر: ۱۱۶۳۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: طرح ترافیک برای سال ۱۴۰۱ قطعا تغییر می‌کند.
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با تغییراتی که چند سال گذشته در طرح ترافیک ایجاد شد، چون مبنای تردد خودرو‌ها در این محدوده بر اساس ساعت ورود و خروج بود، حجم خودرو‌های ورودی بیشتر شد.

تشکری هاشمی گفت: از سویی دیگر، چون کسانی که غیر مجاز وارد محدوده طرح می‌شدند، فقط بدهی عوارض برایشان ثبت می‌شد، و پلیس آن‌ها را جریمه نمی‌کرد، در نتیجه ورود‌های غیر مجاز و حجم ترافیک هم بیشتر شد.

به گفته تشکری هاشمی این ایرادات مدیریت شهری را با آشفتگی مواجه کرده و حتما نحوه اجرای طرح ترافیک برای سال بعد تغییر می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: باید برای سال آینده تعداد مجوز‌های ورد به طرح ترافیک کمتر شود و در مورد استاندار‌های آلایندگی ملاحظاتی شود.

تشکری هاشمی گفت: در مورد تغییرات نرخ طرح ترافیک بر خلاف سال‌های قبل که به میزان افزایش تورم بوده، به خاطر شرایط اقتصادی شهروندان امسال کمتر از تورم خواهد بود و متناسب با کشش شهروندان نرخ تعیین خواهد شد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران گفت: تعیین ساعت طرح ترافیک در اختیار شورای ترافیک است، اما باید تغییر کند.

از ۴ سال پیش و با روی کار آمدن محسن پورسیدآقایی به عنوان معاون حمل و نقل وترافیک شهردار تهران، تغییران زیادی در طرح ترافیک صورت گرفت که از آن جمله حذف محدوده زوج یا فرد و ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای تردد در آن به میزان هر فصل ۲۰ روز بود.

همچنین نرخ ورود به طرح ترافیک متناسب با ساعات پیک ترافیک متغیر شد و خودرو‌هایی که در ساعت غیر پیک قصد ورود به طرح داشتند باید هزینه کمتری پرداخت می‌کردند که به اعتقاد تشکری هاشمی این موضوع سبب افزایش حجم خودرو‌ها در این محدوده شد.

در سال ۹۷ که طرح جدید ترافیک برای اولین بار اجرا شد، پورسیدآقایی به عنوان مجری طرح جدید ترافیک مدعی بود که طرح جدید سبب کاهش آلودگی هوای تهران شده است. اما برخی اعضای شورای پنجم شهر تهران مثل الهام فخاری افزایش بارندگی‌ها در آن دوره را علت اصلی کاهش آلودگی هوا می‌دانستند و افزایش هزینه‌های ورود به طرح ترافیک را ابزاری برای درآمدزایی شهرداری می‌دانستند نه عاملی برای کاهش آلودگی هوا./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار