ببینید/فرمانده کل سپاه خطاب به صهیونیست‌ها: اگر در یک لحظه ۶۰۰ موشک روی سرتان بریزیم چه کار خواهید کرد؟  معاون وزیر امور خارجه: در مذاکرات هسته‌ای، ایران فقط اقدامات اطمینان‌ساز می‌پذیرد سیاری: خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند هلندی نامدار در کادر استقلال این خوراکی مقوی کلسترول را کنترل می‌کند دورتموند، لورکوزن را چپ و راست کرد! آتش‌سوزی در مغازه تعویض روغنی اندرزگو/ آتش به نمای ساختمان مجاور هم سرایت کرد حقوق جدید دانشگاه آزاد اعلام شد/ میانگین دریافتی کارکنان به ۳۱ میلیون تومان می‌رسد ویدیو/ نخستین اخبار دور چهارم مذاکرات ایران و آمریکا آخرین وضعیت پرداخت کالابرگ الکترونیکی/ اعتبار دهک‌های مختلف چقدر است؟ چگونه آب گشنیز به رشد مو و بهبود کیفیت آن کمک می‌کند؟ اسطوره میلان و هلند با پیشنهاد استقلالی‌ها موافقت کرد جزئیات جدید از حادثه سقوط ۷ نفر به چاه در کوهدشت + اسامی سفر مهم عراقچی به ریاض/ پیام ایران به عربستان در آستانه مذاکرات هسته‌ای سی‌ان‌ان: تیم فنی آمریکا در مذاکرات یکشنبه عمان حضور ندارد

استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 03
کد خبر: ۱۱۷۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای 60 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان مجلس قرار گرفته است.


حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس در گفت‌وگویی، ضمن تأیید این خبر، گفت: وزیر آموزش و پرورش توجهی به سند چشم‌انداز آموزش و پرورش ندارد که این، یکی از مهم‌ترین دلایل استیضاح آقای بطحایی است. وی افزود: طرح استیضاح آقای بطحایی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است.


متن کامل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به‌شرح زیر است:


ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه محترم


سلام علیکم


احترماً، اینجانبان جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طبق اصل 89 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 220 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با توجه به دلایل زیر، درخواست استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش، جناب آقای دکتر بطحایی را داریم، خواهشمند است طبق مواد و اصول قانون اساسی، اقدامات مربوطه را انجام دهید.


موارد استیضاح:


1- عدم توجه عملی به سند چشم‌انداز آموزش و پرورش


2- عدم توجه به عملی به امور تربیتی ــ پرورشی ــ تربیت بدنی ــ سلامت در آموزش و پرورش و مدارس


3- عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگی


4- تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره وزارت ایشان


5- گران‌تر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان


6- عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور، به‌خصوص مناطق محروم و متأسفانه، افزایش جمعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به‌ویژه در مناطق حاشیه‌شهر ــ محروم ــ کارگران در دوره وزارت ایشان


7- افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با این آسیب‌های جدید


8- عزل و نصب‌های سیاسی ــ حزبی ــ باندی ــ رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره‌کل‌ها و مدارس ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و...


9- عدم برنامه جدید برای افزایش حقوق، مزایای رفاهی، معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی ــ اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان


10- کاهش دانش‌آموزان در خوابگاه‌های دانش‌آموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان


11- عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانش‌آموزان و کاهش انگیزه کاری در بین معلمان و کاهش انگیزه ادامه تحصیل


12- عدم شایسته‌سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث انتخاب معلمان خریدخدمت، در مهر سال 97 که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان با تحصیلات عالیه شده و از طرفی بعضاً افراد غیرشایسته، غیرتخصصی و غیرمرتبط و فقط با لابی‌گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شدند.


13- عدم مدیریت در سامان‌دهی نیروی انسانی در مدارس


14- عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش


15- واگذاری مراکز رفاهی ــ تربیتی ــ فرهنگی آموزشی و پرورشی به بخش خصوصی از جمله اردوگاه شهید باهنر و مراکز رفاهی


16- عدم نظارت بر مدارس غیردولتی و وابسته به سازمان‌ها و نهادهای دیگر


17- حذف و کاهش مدارس ابتدایی و افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل به‌‌خصوص در مناطق محروم


18- عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل


19- عدم توجه به وضعیت گرمایشی مدارس


20- عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه‌شده در زمان اخذ رأی اعتماد


21- عدم پذیرش مسئولیت در مورد امکانات مدارس غرب تهران، استان قزوین و شاهد تهران.


ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار