نظر ٣ کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک در دیدار ذوب‌آهن - پرسپولیس-راهبرد معاصر

نظر ٣ کارشناس داوری درباره صحنه‌های مشکوک در دیدار ذوب‌آهن - پرسپولیس

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره صحنه‌های مهم دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس نظر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۲۸ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 18
کد خبر: ۱۱۸۲۸۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ نوید مظفری درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن در جام حذفی اظهار داشت: بازی سختی برای قضاوت نبود و شاید تنها دو صحنه مشکوک داشت که در هر دو صحنه در محوطه جریمه پرسپولیس رقم خورد. یکی از این صحنه‌ها در نیمه اول و دیگری در اواخر نیمه دوم بود و ذوب‌آهنی‌ها اعتقاد داشتند داور باید برای آنها پنالتی می‌گرفت که داور با اعلام ادامه بازی در هر دو صحنه درست عمل کرد.


وی درباره صحنه گل اول پرسپولیس عنوان کرد: در این صحنه هیچ خطایی قبل از گل رخ نداد و گل در شرایط سالم به ثمر رسید. بازی صحنه‌ خاص دیگری نداشت و در یک دیدار نه چندان سخت، قضاوت خوبی را از تیم داوری شاهد بودیم.

***

نوذر رود نیل نيز در گفت و گو با فارس در خصوص داوری دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام حذفی اظهار داشت: در این دیدار مشکل خاصی به وجود نیامد و موعود بنیادی فر روز سختی نداشت. داور بازی عملکرد خوبی داشت و همه گل های پرسپولیس به درستی به ثمر رسید.


وی افزود: در دقیقه 80 داور بازی باید برخورد وحدت هنانوف با مهاجم ذوب آهن را خطا اعلام می کرد و ادامه بازی تصمیم اشتباه بود.


کارشناس داوری در مورد صحنه برخورد رضا خالقی فر با فرشاد فرجی در مجوطه جریمه پرسپولیس که مهاجم ذوب آهن اعتقاد به خطای پنالتی داشت و به داور اعتراض کرد عنوان کرد: در این صحنه برخوردی صورت نگرفت و ادامه بازی تصمیم درست داور بود.

***

حیدر سلیمانی هم معتقد است گل پرسپولیس به درستی به ثمر رسید.


 تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران در عصر روز دوشنبه، با نتیجه ۳ بر صفر ذوب آهن را شکست داد و راهی مرحله یک چهار نهایی شد. در این دیدار که قضاوت آن بر عهده موعود بنیادی‌فر بود، مهدی عبدی (۲ بار) و وحید امیری برای سرخ‌ها گلزنی کردند.


حیدر سلیمانی، کارشناس داوری در خصوص قضاوت بنیادی‌فر در این دیدار گفت: این داور بین‌المللی قضاوت خوبی به نمایش گذاشت و اخطارها و تصمیماتش صحیح بودند. سرعت عمل او در صحنه‌ها مناسب بود و همکاری خوبی نیز با کمک‌هایش داشت. البته اتفاق خاصی هم در بازی رخ نداد و تنها دو صحنه حساس در نیمه نخست روی داد که بنیادی‌فر در هر دو صحنه تصمیم درست را گرفت.


وی ادامه داد: در صحنه گل اول پرسپولیس، خطایی روی مدافع ذوب‌آهن صورت نگرفت و ادامه بازی درست بود و در نتیجه گل قرمزپوشان سالم بود. دقایقی بعد خالقی‌فر درون محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد که داور به خاطر شبیه‌سازی به او کارت زرد نشان داد. این تصمیم بنیادی‌فر هم درست بود زیرا با وجود این که دست مدافع پرسپولیس روی خالقی‌فر بود، "هل دادن" صورت نگرفته بود و در نتیجه خطا نبود./ تسنیم و ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده