تاثیر قطعی معدل دوره یازدهم و دوازدهم دانش آموزان در نتیجه نهایی کنکور تصویب شد وکیل پخشان عزیزی: دیوان عالی کشور با درخواست توقف اجرای حکم پخشان عزیزی موافقت کرد انتشار نتایج اجرای مصوبه سیاست‌های سنجش و پذیرش تراژدی پرندگان در خوزستان / قتل‌عام هزاران پرنده با دانه سمی سارقان زن تلفن همراه را شناسایی کنید + عکس سارق توقیف چهار تریلی زباله در دماوند مدارس ابتدایی استان همدان فردا غیرحضوری شد تایید شیوع ویروس مرگبار ماربورگ در تانزانیا مدارس کرمانشاه فردا غیرحضوری است/ تعطیلی ادارات در روز‌های پنجشنبه تا پایان بهمن پیکر شهدای مرزبانی پس از ۱۶ سال به کشور بازگشت پسر قاضی مقیسه: قاتل منافق به بهانه عمل جراحی، برای آموزش ترور رفته بود پرونده کودک بوکانی به صورت ویژه رسیدگی می‌شود | متهمان روانه زندان شدند اعمال محدودیت ترافیکی در راه‌های شمال تأثیر پایه‌های یازدهم و دوازدهم در کنکور قطعی ماند تعیین تکلیف «تاثیر معدل در کنکور» /تاثیر معدل دوره دهم در آزمون حذف شد

پاسخ آموزش و پرورش به انتقادات از بازگشایی مدارس همزمان با شیوع امیکرون

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش نوشت: شاید طی این دو سال دستورالعمل‌ها سختگیرانه بوده و ما از طرف دیگر بام افتاده‌ایم؛ چون در حالی که مدارس در همه دنیا باز هستند ما کماکان بر طبل تعطیلی مدارس می‌کوبیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 06
کد خبر: ۱۲۰۹۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، "خانواده‌ها حتما فرزندان خود را به مدرسه سوق دهند، اومیکرون خطر چندانی برای دانش‌آموزان نداشته و مانند سرماخوردگی است"؛ این بخشی از نظرات وزیر آموزش و پرورش درباره ضرورت بازگشایی مدارس است که با واکنش‌های بسیاری مواجه شد.

برخی واکنش‌ها، اظهار نظر وزیر برای بازگشایی مدارس در شرایط شیوع سویه اومیکرون را غیرمسئولانه دانسته‌اند.

سید محمود رضوی نیز در واکنش به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت:‌ای کاش بزرگی در دولت به وزیر محترم آموزش و پرورش بفرماید، در مورد کرونا و تاثیر آن بر فرزندان ما اظهار نظر نکنند و به امورات فرهنگیان و آموزش و پرورش برسند، دولت ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت دارد که نظر تخصصی خواهند داد.

هم‌اکنون مصطفی بابایی سرپرست مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره نظرات وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در توییتی توضیح داده است: "برای حضور دانش‌آموزان در مدارس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ملاک آموزش و پرورش است، بحثی که مطرح شده این است که شاید طی این دو سال دستورالعمل‌ها سختگیرانه بوده و ما از طرف دیگر بام افتاده‌ایم؛ چون در حالی که مدارس در همه دنیا باز هستند ما کماکان بر طبل تعطیلی مدارس می‌کوبیم".

بیشتر انتقادات به بازگشایی مدارس با تأکید بر دوگانه سلامت و آموزش، حق و اولویت بالادستی را تامین سلامت دانش‌آموزان می‌دانند. اما در این میان توجه به چند نکته نیز ضروری است، در ایامی که شیوع کرونا در کشور آرام‌تر بود تا چه اندازه شاهد بازگشایی مدارس بودیم و تا چه اندازه بر ضرورت توجه به حق آموزش دانش‌آموزان تأکید شد؟

موضوع مهم‌تر دیگر سناریوی همیشگی برتری مدارس غیردولتی و خاص بر مدارس دولتی در ارائه خدمات از جمله آموزش مجازی است.

دانش‌آموزان در دو سال تعطیلی آموزش حضوری با افت تحصیلی مواجه شده‌اند و البته جبران این افت برای خانواده‌های طبقات اقتصادی بالا، آسان‌تر است و در سایه نداشتن برنامه مشخص برای جبران افت تحصیلی از سوی آموزش و پرورش، طبیعتا دانش‌آموزان طبقات متوسط و ضعیف بیشترین آسیب‌ها را خواهند دید.

این مسائل مواردی است که سیاست‌گذاران آموزشی در برنامه‌ریزی‌های کلان خود نمی‌توانند نسبت به آن بی‌توجه باشند. از سوی دیگر باید این موضوع از آموزش و پرورش مطالبه شود که برای جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان در سال‌های پیش رو چه خواهد کرد؟/تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر