به گزارش راهبرد معاصر، سید جعفر تشکری هاشمی با انتقاد از لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت اظهار کرد: با توجه به اینکه بودجه سال آینده در حوزه حمل ونقل ناامیدوارکننده است و این نگرانی وجود داشت که اوضاع از همین شرایط بدتر شود به همین دلیل به همراه آقای چمران رئیس شورا و تعدادی از اعضا در یک جلسه هماندیشی با فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران مجلس شرکت کردیم و به این موضوع پرداخته شد.
وی تصریح کرد: در این جلسه چالشهای پیش روی حوزه حملونقل در سرفصلهای مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در جلسه همه بر اصلاح بودجه تأکید داشتند که نسبت به تقویت سیستم حملونقل عمومی شهرها اقدام شود. همچنین در این جلسه به بحث نوسازی، بازسازی ناوگان حملونقل عمومی اشاره شد و قول استفاده از منابع نفتی برای توسعه حملونقل عمومی داده شد. همچنین در بحث اوراق مشارکت نیز سهم خوبی را برای شهرداریها در نظر بگیرند.
عضو شورای شهر تهران گفت: موارد دیگری هم در جلسه مطرح و قرار شد در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مطرح شود و منتظر هستیم ببینیم کدامیک از این بندها به تصویب خواهد رسید.
وی در ارتباط با افزایش قیمت قیمت بلیط مترو و اتوبوس و تاکسی در سال آینده افزود: حداکثر افزایشمان بین ۲۰ تا ۲۵ درصد در سال آینده خواهد بود و بایستی برای تامین مابقی افزایش هزینهها راهکارهای دیگری پیشبینی کرد تا به مردم فشار نیاید.
تشکری هاشمی با اشاره به اینکه بدون کمکهای دولت چرخ حملونقل عمومی قفل خواهد شد، افزود: نیازمند کمکهای دولت هستیم و به هیچ عنوان با بودجه شهرداری نمیتوانیم نیازهای اصلی حملونقل عمومی را تأمین کنیم که این مسئله شامل پرداخت سهم دولت از یارانه بلیط میشود.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران با اشاره فرسودگی بخشی از ناوگان حملونقل عمومی اعم از اتوبوس و مترو، گفت: امیدواریم با کمکهای دولتی بتوانیم فرایند نوسازی ناوگان را بهبود ببخشیم به خصوص اینکه در هشت سال دولت قبل هیچ اتفاق قابل قبولی در دولت قبل صورت نگرفته است و و امیداریم هر چه سریعتر ۶۳۰ واگن در اختیار شهرداری تهران قرار بگیرد و اگر محقق شود اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد./تسنیم