توضیح سخنگوی دولت درباره علت افزایش قیمت برنج-راهبرد معاصر
زاکانی: حق مردم از خان‌ها و خانچه‌ها باید گرفته شود تبلیغات انتخابات ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه به اتمام می‌رسد پورمحمدی: من موافق رییس جمهور نظامی هستم سخنرانی رهبر انقلاب در «عیدغدیر» زنده پخش می‌شود سهم نامزدهای انتخاباتی از سبد رأی یکدیگر چقدر است؟ مخبر: شهید رییسی کمترین انتقاد را به دولتهای پیشین داشت امشب؛ چهارمین مناظره نامزدهای ریاست‌ جمهوری از رسانه ملی حمایت حزب اسلامی قانون از قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری شناسایی خانه‌های خالی عرضه مسکن را به تعادل می‌رساند تاکنون تخلف انتخاباتی در کلان شهر تهران ثبت نشده است سرلشکر موسوی: قوه قضاییه حرکت پرشتابی برای اقامه عدل و تأمین امنیت مردم در پیش گرفته است قاضی‌زاده:با سربازی اجباری مخالفم/نیازمند کماندو هستیم پورمحمدی در نشست خبری: حتما در دولتم از امثال آقای پزشکیان استفاده می‌کنم قالیباف: سیاستمداران نباید در کار تخصصی هنرمندان دخالت کنند اسلامی: بیش از ۶۵ محصول رادیودارویی در سطح کشور تولید می‌کنیم

توضیح سخنگوی دولت درباره علت افزایش قیمت برنج

سخنگوی دولت درباره علت افزایش قیمت برنج در توئیتی نوشت: قیمت برنج در اثر خشکسالی افزایش یافته و سوداگری هم افزایش را غیرمنطقی کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 10
کد خبر: ۱۲۱۶۶۲

به گزارش راهبرد معاصر؛  علی بهادری جهرمی در توئیتر خود نوشت: قیمت برنج در اثر خشکسالی افزایش یافته و سوداگری هم افزایش را غیرمنطقی کرده است.

 

به گفته سخنگوی دولت برای مقابله با این وضعیت در بازار و سامانه http://bazargam.com نوعی برنج ایرانی را کیلویی۴۲ هزار تومان و خارجی ۱۲ تا ۲۰هزار و ۵۰۰ تومان با تحویل درب منزل (در غالب استان‌ها) در دسترس همه مردم عزیز قرار داده است.

 

به علت خشکسالی در هنگام کشت برنج از ابتدای سال قیمت برنج مرتب در حال افزایش بود.

 

آمارها نشان می دهد که قیمت هر کیلو برنج طارم در ابتدای فصل برداشت ۴۰ تا ۴۲ هزار تومان بود که با جهش چشمگیر به ۸۰ هزار تومان رسیده است.

 

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و در راس آن وزیر جهاد کشاورزی می گوید که تولید بواسطه خشکسالی ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است، اما در مقابل انجمن واردکنندگان برنج نظر دیگری دارد.

 

در مدت ممنوعیت واردات به سبب حمایت از تولید داخل، بازرگانی داخلی اقدام به عرضه ۱۰۰ هزار تن برنج کرد.

 

انجمن تولیدکنندگان برنج معتقد است که شبکه های نظارتی، خود را به خواب زدند، چرا که تنها قیمت برنج نیست که با استان های شمالی اختلاف معنادار دارد، بلکه کیفیت در تهران به سبب ۱۰ تا ۱۲ درصد ناخالصی اختلاف دارد که کسی پاسخگو نیست./ ایلنا

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده