تقلای رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری در روند مذاکرات ایران و ۱+۴-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
یادداشت اختصاصی «سیدرضا صدرالحسینی»، کارشناس مسائل بین‌الملل

تقلای رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری در روند مذاکرات ایران و ۱+۴

هر گونه دخل و تصرف و تاثیر گذاری رژیم صهیونیستی بر توافق برجام، خط قرمز جمهوری اسلامی است. چرا که هیچگاه با دخالت رژیم صهیونیستی در موضوعات بین المللی به ویژه در موضوعاتی که به جمهوری اسلامی و بالاخص به پرونده هسته‌ای ما مرتبط باشد موافق نبوده و نخواهیم بود.
سیدرضا صدرالحسینی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 16
کد خبر: ۱۲۲۴۱۵

تقلای رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری در روند مذاکرات احیای برجام

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ تلاش رژیم صهیونیستی در هفته های گذشته بعد از به جریان افتادن دوباره پرونده هسته ای و بازگشت به میز مذاکره برای رسیدن به یک توافق پایدار بین ایران و آمریکا نشان می دهد این رژیم به شدت از یک توافق پایدار هراسان شده است.

 

تلاش های مذبوحانه سران رژیم صهیونیستی از یک واقعیت پرده برمی دارد که این رژیم از درون دچار یک فروپاشی اساسی شده است. فروپاشی اساسی که این رژیم کودک کش را مجبور به انجام اقداماتی از جمله نزدیک شدن به کشورهای ذره بینی در حوزه خلیج فارس و تشدید عملیات روانی –رسانه ای کرده است.

 

آنچه در این بین حائز اهمیت است تلاش رژیم صهیونیستی برای همراه کردن و حمایت طلبیدن از رسانه های بین المللی و منطقه ای است تا به نوعی نشان دهد سرپاست و در حوزه های مختلف منطقه ای و بین المللی حضور فعالی دارد ، به گونه ای که امکان صورت دادن فعالیت های بیشتری بر علیه ملتهای مسلمان منطقه به ویژه جمهوری اسلامی ایران را دارد.

 

بازگشت به برجام، لغو تحریم ها و رسیدن به یک توافق پایدار از جمله عمده ترین نگرانی های سران رژیم صهیونیستی است، به گونه ای که از ابتدای شروع گفت و گوهای بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم ها، نگرانی سران رژیم صهیونیستی از این موضوع موجب زمینه سازی برای سفر آقای بنت به آمریکا شد. هر چند وی در این سفر موفق به  دیدار با آقای بایدن رئیس جمهور آمریکا نشد تا در این موضوع دیدگاه های دو طرف رد و بدل شود، اما از آن تاریخ به بعد فعالیت های منطقه ای بنت و رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

 

سران رژیم صهیونیستی تلاش می کنند در موضوع برجام و به نتیجه نرسیدن لغو تحریم های ایران با کشورهای اروپایی به صورت مستقل گفت و گو داشته باشند، در حالی که با این سفرها و دیدارها عملا نگرانی خود را از این موضوع به نمایش گذاشته اند.

 

 سفر نمایندگان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر  به وین برای گفت و گو با سران کشورهای اروپایی و رئیس آژانس بین المللی هسته ای نیز حاکی از نگرانی رژیم از لغو تحریمهای ایران است. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، علت رسانه ای شدن این سفرهاست. این سوال مطرح می شود که آیا سفرهای صورت گرفته با روسای کشورهای اروپایی و دیداربا رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی آیا امکان برگزاری به صورت محرمانه را نداشت؟

 

واقعیت این است سران رژیم کودک کش، نیازمند به این موضوع هستند که نام و اقدامات رژیم صهیونیستی دائما در اتمسفر رسانه ای مطرح شود، بخصوص در مورد مسائل مرتبط به جمهوری اسلامی، علاقمند هستند در قالب فشار مضاعف با روح و روان ملت ایران درپازلی که طراحی کرده اند بازی کنند.

 

 آنها از یک طرف موضوع حمله به برخی از مناطق استقرار مستشاران ایرانی درسوریه و از سوی دیگر ایجاد و اقدام به فعالیت های ایضایی و انفجاری در برخی از نقاط کشور که بخش قالب آنها واقعیت ندارد را دنبال می کنند تا این موارد تکمیل کننده اهداف آنها باشد. سران رژیم جعلی کوشش می کنند تا خود را رژیم فعالی نشان دهند که در موضوعات مهم بین المللی تاثیرگذار است و می تواند روی پرونده هسته ای و تحریم های ایران در قالب برجام تاثیر گذار باشد.

 

 واقعیت این است که هر گونه دخل و تصرف و هر گونه تاثیر گذاری رژیم صهیونیستی روی توافق برجام، خط قرمز جمهوری اسلامی است، چرا که هیچگاه با دخالت رژیم صهیونیستی در موضوعات بین المللی به ویژه در موضوعاتی که به جمهوری اسلامی و بالاخص به پرونده هسته ای ما مرتبط باشد موافق نبوده و نخواهیم بود.

 

 قطعا و یقینا همانطور که مقامات امنیتی دراین باره اظهار نظر کردند مثل اظهار نظر آقای شمخانی، طرف های غربی باید متوجه این موضوع باشند که این عامل مخل هر گونه تفاهم بین ایران و غرب را می تواند دچار خدشه کند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده