آخرین وضعیت اختلال بانک‌های ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات / جزئیات رفع اختلال بانکی خدمات کارتی؛ افزایش سقف تراکنش‌ها کدام خودرو‌ها مشمول مالیات می‌شوند؟ خودروی ۱۰ میلیاردی چقدر باید مالیات بدهد؟ / فرمول محاسبه مالیات خودرو‌های گران قیمت بازار طلای تهران تعطیل شد قیمت بلیت اتوبوس تهران-کربلا تمدید خودکار قرارداد‌های اجاره با سقف ۲۵ درصد به تصویب سران قوا رسید مستاجران بخوانند؛ مالکان در چهار مورد می‌توانند حکم تخلیه را دریافت کنند خبر جدید درباره افزایش مبلغ کالابرگ نحوه احراز هویت خریداران طلا پیش از معامله آخرین قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۴۰۵/۰۴/۰۱ ریزش سنگین شاخص بورس اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۵ قیمت جدید گوشت قرمز امروز اول تیر ۱۴۰۵/ راسته گوسفندی چند شد؟ + جدول تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی

بهانه‌های مخابرات برای پرداخت سود 49 میلیون سهامدار عدالت

بهانه‌های مخابرات برای پرداخت سود 49 میلیون سهامدار عدالت شرکت مخابرات ایران در حالی به بهانه‌های واهی از پرداخت سود سهام عدالت 49 میلیون ایرانی طرفه می‌رود که امسال سود سهامداران حقیقی خود را آذرماه به حساب سهامداران غیر عدالتی واریز کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 06
کد خبر: ۱۲۵۰۰۹

به گزارش راهبرد معاصر 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی در پرتفوی سهام عدالت قرار دارند،‌ سال قبل شرکتهایی که در مجامع عمومی خود سود شناسایی کرده‌بودند،‌ سود سهامداران عدالت را هم به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کردند تا به صورت یکجا و متمرکز به حساب 49 میلیون سهامدار عدالت واریز کنند.

به گفته محسن خدابخش عضو هیات مدیره سازمان بورس، سال گذشته شرکت مخابرات سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 را برای سهامداران عدالت واریز نکرد که منجر به پرونده قضایی و شکایت هم زمان سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی علیه این شرکت در مراجع قضایی شد که هنوز در جریان است.

امسال هم مخابرات گرچه سود سهامداران عادی را واریز کرده، اما نوبت به سهامداران عدالت که رسید،‌ بهانه می‌آورد و سود 49 میلیون سهامدار را به بهانه‌های مختلف واریز نمی‌کند.

شرکت مخابرات ایران به عنوان یک شرکت سرمایه‌پذیر حاضر در پرتفوی سهام عدالت، در حالی به بهانه‌های واهی از پرداخت سود سهام عدالت 49 میلیون سهامدار عدالت طفره می‌رود که امسال سود سایر سهامداران حقیقی خود را آذرماه به حساب سهامداران واریز کرده است.

شرکت مخابرات روز 17 آذرماه امسال با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس، به مسدود بودن حساب‌های بانکی خود توسط سازمان امور مالیاتی اشاره کرد.

این شرکت در نهایت سود سهامداران حقیقی خود را روز 22 آذرماه امسال از طریق اطلاعات سامانه جامع اصطلاعات مشتریان، سجام پرداخت کرد، اما در دو سال اخیر اقدامی در جهت واریز سود میلیون‌ها سهامدار سهام عدالت انجام نداده که این امر بسیار تعجب برانگیز است ! 

از سوی دیگر اقدامات سازمان بورس برای دریافت سود سهامداران عدالت، اقامه دعوی در مراجع قضایی علیه شرکت مخابرات از طریق مراجع ذیصلاح در حال انجام است، شرکتی که دومین سال پیاپی است که از پرداخت سود سهامداران عدالت طفره می‌رود.

بر اساس  این گزارش، تاکنون شرکت‌های مخابرات و صنایع سیمان دشستان، هیچ مبلغی را برای سود سهام عدالت پرداخت نکرده‌اند.

همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت تبریز بخشی از سود سهام خود را واریز کرده‌اند تا شرایط برای پرداخت کامل سود سهامداران عدالت قبل از پایان سال در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد.

این در حالی است که باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیش از این در گفت‌وگو با رسانه ها اعلام کرده بود : سال گذشته به دلیل عدم واریزی سود سهام از سوی شرکت‌های سرمایه‌پذیر، سود سهامداران در ۲ مرحله پرداخت شد، اما امسال در تلاش هستیم، با همکاری شرکت‌های سرمایه پذیر، همه سودهای سهام عدالت را یکجا دریافت و در یک مرحله پرداخت کنیم.

کلمات کلیدی: سهام عدالت
ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار