اخذ اقامت سریع کانادا از چه روشی بهتر است؟-راهبرد معاصر

اخذ اقامت سریع کانادا از چه روشی بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 09
کد خبر: ۱۲۵۵۳۸

کانادا تا به حال یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای مهاجران بوده است. بنا به آمار های اداره مهاجرت کانادا تنها در سال ۲۰۱۹ تعداد 341,180 pr (مقیم دائم یا permanent resident) به کانادا نقل مکان کردند و 74,586  نفر از اقامت موقتی به مقیم دائم تبدیل شده اند. کانادا با داشتن تعداد زیاد درخواست های مهاجرت، روش هایی برای ساده تر کردن و قابل مدیریت تر کردن فرآیند مهاجرت درنظر گرفته است.

 بهترین راه های مهاجرت به کانادا

برنامه اکسپرس انتری

سیستم اکسپرس انتری (ورود سریع به کانادا) را احتمالاً می توان بهترین روش برای دستیابی به اقامت دائم کانادا دانست. این برنامه درخواست برای جذب کارگران ماهر به کانادا ایجاد شد؛ بنابراین اگر مدرک یا تجربه کاری دارید، این راه، مسیر شما برای ورود به آمریکای شمالی خواهد بود.

 شما در این برنامه نیازمند تنها یک بار ساختن پروفایل هستید تا برای شرکت در قرعه کشی های ۱۲ ماه آینده واجد شرایط شوید (قرعه کشی ها هر دو هفته یکبار انجام میشود). کارگران ماهر به طور میانگین باید ۶ ماه منتظر بمانند تا زمانی که انتخاب شوند. این به آن معنی نیست که ممکن نیست در اولین قرعه کشی انتخاب شوید. اگر یک سال از زمان ساختن پروفایل شما گذشت و در قرعه کشی ها انتخاب نشده اید، لازم است تا یک پروفایل جدید ایجاد کنید.

می‌توانید بر اساس سن، میزان تحصیلات، تجربه کاری و توانایی زبان از میان سه برنامه دردسترس در سیستم اکسپرس انتری یکی را انتخاب کنید:

  • برنامه کارگر ماهر ایالتی: برنامه اصلی ایجاد شده برای کارگران ماهر است.
  • برنامه مشاغل فنی کانادا یا اسکیل ترید: برای مهاجران با تجربه کاری در مشاغل فنی منتخب محسوب می‌شود.
  • برنامه تجربه کانادایی: این برنامه برای کسانی که تجربه کار در کانادا از طریق ویزای موقت را داشته اند، در نظر گرفته شده است.

برنامه گزینش استانی

 تمام استان های کانادا برنامه مهاجرتی خودشان را برای کارگران ماهر دارند. این برنامه ها تحت برنامه گزینش استانی نامیده می شود و به سیستم اکسپرس مرتبط نیست. برنامه گزینش استان بریتیش کلمبیا از میان تمامی برنامه‌های دیگر احتمالا بهترین مورد به شمار می رود. چرا که این استان تنها جایی است که درخواست های آنلاین را پذیرش می‌کند.

 به علاوه تعداد دفعات قرعه کشی آن از سیستم اکسپرس انتری بیشتر است و این به معنای دوره انتظار کوتاه تر است. هر استان کانادا دارای مشاغل مورد نیاز خودش است که این مسئله در رابطه با استان بریتیش کلمبیا بیشتر کارگران حوزه فناوری میچرخد. به طور میانگین درخواست اقامت دائم کارشناسان آی تی که از طریق برنامه گزینش استانی کلمبیا اقدام می کنند در مدت زمان ۲ تا ۳ ماه پذیرش می شوند.

برنامه مهاجرت آتلانتیک

این برنامه در سال ۲۰۱۷ به منظور جذب کارگران جدید در حوزه آتلانتیک کانادا راه اندازی شد. برای آن دسته از افرادی که با آتلانتیک کانادا آشنایی ندارند، باید گفت که این حوزه شامل استان های شرقی مجاور ساحل آتلانتیک می شود (به غیر از کبک) که عبارتند از نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نووااسکاتیا و جزیره شاهزاده ادوارد.

این برنامه خود به سه برنامه مختلف تقسیم شده است: ۱ برنامه تحصیلی بین المللی آتلانتیک 2 برنامه کارگران ماهر آتلانتیک ۳ برنامه کارگران نیمه ماهر آتلانتیک. در اینجا هم به مانند سیستم اکسپرس انتری باید یک پروفایل بسازید و منتظر گزینش باشید. مدت زمان انتظار در این برنامه تنها ۶ ماه است و هرچه شغل شما در تقاضای بالاتری قرار داشته باشد احتمال اینکه زودتر پذیرش شوید بالاتر خواهد بود.

به طور کلی افرادی که در زمینه سلامت، کشاورزی، آبزی‌پروری، فناوری و حمل و نقل فعال هستند از شانس بالاتری برای مهاجرت از طریق برنامه مهاجرت آتلانتیک برخوردارند. در واقع در مقایسه با اکسپرس انتری و اکثر برنامه‌های گزینش استانی، پذیرش شما از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک بسیار سریع تر خواهد بود.

ویزای کار موقت

برخلاف برنامه های قبلی، ویزای کار موقت یا اجازه کار خارجی موقت به شما امکان حضور کوتاه‌مدت و معمولاً به اندازه چند سال در کانادا برای کار را می دهد. بسته به سطح تحصیلات، تجربه و حوزه‌ای که در آن فعال هستید، می‌توانید اجازه کارتان را در مدت زمان ۶ ماه دریافت کنید. وقتی که حداقل ۶ ماه از کارتان در کانادا گذشت، می توانید از طریق برنامه های در دسترس اقدام به ثبت درخواست اقامت دائم نمایید. بهترین گزینه برای شما برنامه تجربه کانادایی است، برای این مورد حداقل به یک سال تجربه کاری در کانادا نیاز خواهید داشت.

ویزای دانشجویی

برای ورود سریع به کانادا لازم نیست که یک کارگر ماهر باشید، چرا که میتوانید از طریق مجوز تحصیل نیز به کانادا وارد شوید. اما برای ورود به کانادا به عنوان یک دانشجو در ابتدا باید تاییدیه یک دانشگاه تایید شده در کانادا را اخذ کنید. وقتی نامه پذیرش هر یک از این دانشگاه‌ها را در دست داشتید، می‌توانید فرایند درخواستتان را در وبسایت Citizenship and Immigration Canada ثبت کنید.

اگر وقتی به عنوان یک دانشجو وارد کانادا شدید و تصمیم به ماندن گرفتید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما خواهد بود. مادامی که واجد شرایط لازم باشید، می توانید از طریق برنامه‌های مختلفی که برای مهاجرت وجود دارد، درخواست اقامت دائم خود را ثبت کنید. همچنین می‌توانید به دنبال اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی باشید؛ این حالت یک ویزای کار موقتی ایجاد شده برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل از دانشگاه کانادا است. بعد از فارغ التحصیلی می‌توانید تا سه سال از طریق این برنامه در کانادا مشغول به کار شوید. در این مدت اکر تصمیم به ماندن در کانادا گرفتید، گزینه ثبت درخواست اقامت دائم را خواهید داشت. در واقع اگر بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی اقدام به ثبت درخواست اقامت دائم نمایید، احتمالا از شانس بالاتری برخوردار خواهید بود.

ضمانت

 اگر یکی از اعضای خانواده شما مقیم دائم یا شهروند کانادا باشند، احتمالا ضمانت خانوادگی ساده ترین راه برای مهاجرت به کانادا خواهد بود. کانادا برنامه های مهاجرتی مختلفی ارائه می کند که به افراد دارای اقامت دائم یا شهروندان اجازه آوردن اعضای خانواده خود به کشور را میدهد. دولت کانادا برنامه دارد که امسال به ۱۰۵ هزار نفر اجازه دهد تا از طریق برنامه ضمانت خانوادگی تبدیل به مقیم دائم این کشور شوند. اگر همسر، فرزند یا نوه شما مقیم دائمی یا شهروند کانادا است برای برنامه ضمانت خانوادگی واجد شرایط خواهید بودو معمولاً هزینه ضمانت یکی از افراد فامیل ۱۱۳۵ دلار کانادا است که اگر ضامن در کبک ساکن باشد یا قصد سکونت در کبک را داشته باشد، این هزینه بالاتر خواهد بود. زمان بررسی درخواست ضمانت به عضو خانواده که ضامن شما خواهد شد بستگی دارد. مدت زمان بررسی درخواست ضمانت همسر از ابتدا تا پایان معمولا از چیزی حدود ۱۲ ماه طول خواهد کشید.

 سریع ترین راه مهاجرت به کانادا چیست؟

 معمولا سیستم اکسپرس را سریع ترین روش برای مهاجرت به کانادا می دانند. در اکسپرس اینتری اکثر درخواست‌ها در مدت زمان ۶ ماه یا کمتر مورد بررسی قرار می گیرد.

 حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

 هیچ محدودیت مشخصی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا وجود ندارد. البته با داشتن این پس زمینه باید گفت که محدوده سنی ۲۵ تا ۳۵ سال در اکثر دسته بندی های مهاجرت بالاترین امتیاز را به خود اختصاص می دهد. این بدان معنا نیست که متقاضیان با سن بالاتر شانسی برای انتخاب شدن ندارند. داشتن تجربه کاری بالا، سطح زبان بالا، ارتباطاتی درون کانادا و آموزش عالی به سادگی می تواند امتیازات از دست رفته در دسته سن را پوشش دهد. ضمانت خانوادگی، مهاجرت از طریق برنامه های انسان دوستانه و پناهندگی شامل سیستم رتبه بندی نیست و بنابراین داشتن سن بالا مشکلی در آنها ایجاد نمی‌کند.

آیا مهاجرت به کانادا ساده است؟

دولت کانادا با فراهم کردن بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی، تقریباً برای هر نوع متقاضی مهاجرت گزینه ای در نظر گرفته است. البته باید دانست که مهاجرت به کشور جدید نیازمند تلاش است. بعضی برنامه های مهاجرتی نیازمند شرایط و استانداردهای بالاتر و اسناد بیشتری در مقایسه با روش های دیگر است. باید از دلایل رد ویزای کانادا به خوبی اطلاع داشت، تا پیشاپیش از بروز یکسری مشکلات که باعث ریجکت شدن ویزای کانادا می شود جلوگیری شود. همکاری با یک آژانس مهاجرتی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ریجکتی ویزای کانادا را کاهش دهد.

آیا برای مهاجرت به کانادا به پیشنهاد شغلی نیاز دارم؟

 خیر اکثریت افرادی که دارای اقامت دائم کانادا هستند، در زمان ثبت درخواستشان پیشنهاد شغلی نداشتند. اگرچه برخی برنامه های مهاجرتی کانادا، متقاضیان را به داشتن پیشنهاد شغلی در کشور ملزم می‌کند، اما برنامه ها و گزینه هایی برای اتباع کشورهای خارجی وجود دارد که در آنها نیازی به داشتن پیشنهاد شغلی نیست.

سرمایه گذاری در کانادا

مهاجرت به کانادا با سرمایه گذاری راه دیگری است برای اقامت دائم در کانادا. از از این طریق میتوانید برای همیشه اقامت کانادا را دریافت کنید.دولت های فدرال و استانی کانادا برنامه هایی را برای مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری تدارک دیده اند. در صورتی که قصد اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری را دارید، میتوانید با سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی و یا ایجاد و گسترش بیزینس خود در این کشور به مقصود خود برسید.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده