انفجار و آتش سوزی هولناک امروز در کارگاه سوخت گیری گاز LPG در شیراز-راهبرد معاصر

انفجار و آتش سوزی هولناک امروز در کارگاه سوخت گیری گاز LPG در شیراز

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی گسترده و انفجار هولناک در یک کارگاه غیر مجاز سوخت گیری گاز LPG در ورودی شهرک صدرا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 12
کد خبر: ۱۲۵۸۵۰

به گزارش راهبرد معاصر، محمد هادی قانع با اشاره به جزئیات انفجار و آتش سوزی گسترده در این کارگاه، گفت: ساعت ۱۱:۳۹ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی گسترده در کارگاه غیر مجاز سوختگیری در ورودی شهرک صدرا به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شیراز اطلاع داده شد.

وی افزود: با توجه به حساسیت حادثه، پنج ایستگاه آتش نشانی با خودرو‌های پشتیبانی از جمله فوماتیک، خودرو حامل کف و خودرو‌های حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی عنوان کرد: آتش سوزی در یک باغ ۵۰۰ متری به وقوع پیوسته بود که با کاربری غیر مجاز انبار، فروش و شارژ سیلندر‌های ال پی جی فعالیت می‌کرد.

قانع ادامه داد: این حادثه در زمان سوخت گیری یک خودرو و بر اثر انفجار لحظه‌ای و پس از آن آتش سوزی گسترده به وقوع پیوست و دو خودروی سواری پراید و ۵۰ سیلندر پنجاه کیلویی موجود در محل را در برگرفت.

قانع گفت: شعله‌های آتش تمامی کارگاه را در بر گرفته و احتمال سرایت به مکان‌های اطراف و انفجار بقیه سیلندر‌ها نیز وجود داشت، از این رو تیم اطفایی با تقسیم شدن به چند گروه ضمن جست و جو برای محبوسین احتمالی به کنترل و اطفا این حریق سرکش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز بیان کرد: این حریق هولناک یک شهروند را نیز دچار سوختگی کرده بود که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل شد.

تیم عملیاتی در همان شرایط بسیار خطرناک و ریسکی عملیات را آغاز کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند.

قانع افزود: آتش نشانان با خنک سازی محل و سیلندر‌های موجود و پاشش آب از شعاع ایمن موفق شدند آتش را تحت کنترل خودشان در بیاورند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر و با تلاش آتش نشانان آتش خاموش شده و نیرو‌ها مشغول ایمن سازی محل و لکه گیری و جابجا کردن سیلندر‌ها هستند.

لازم به ذکر است با سرعت عمل آتش نشانان از انفجار پنجاه سیلندر موجود در محل جلوگیری شد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده