قانون جنجالی مجلس برای معلمان پس از رتبه بندی-راهبرد معاصر
تریاک در کدام مناطق کشور گران‌تر است؟ ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق جریمه‌های رانندگی دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود کلاهبرداری میلیاردی با ترفند ارسال پیامک جعلی در چناران اسامی محصولات آرایشی و بهداشتی غیرمجاز از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد گرد و خاک میهمان ناخوانده تهرانی‌ها می‌شود | هشدار زرد هواشناسی باند سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران متلاشی شد وزیر بهداشت: دستیاری پزشکی شغل می‌شود تصاویر | ارسال محموله دارویی هلال احمر ایران به لبنان آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور ۳ متهم فروش مواد مخدر در فضای مجازی به دام افتادند برف پاییزی این مناطق کشور را دربر می‌گیرد | سردی شدید هوا در برخی نقاط سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران افزایش یافت آغاز ثبت‌نام تاکسی‌های «جی ۴» در کشور | اعلام قیمت و نرخ تسهیلات خودرو به متقاضیان اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان فوق‌العاده رتبه‌بندی برای ۱۸۰ هزار معلم بازنشسته

قانون جنجالی مجلس برای معلمان پس از رتبه بندی

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: بعد از رتبه بندی معلمان قانون جنجالی بعدی که کمیسیون آموزش و مجلس بررسی خواهد کرد، رسیدگی به وضعیت کمبود نیرو آموزش و پرورش است. این طرح شامل سرباز معلم‌ها هم خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 12
کد خبر: ۱۲۵۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی درباره برنامه کمبود نیروی آموزش و پرورش گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی با قراردادهای غیر رسمی در آموزش و پرورش وجود دارد که جذب آن‌ها براساس اصول شکل نگرفته و به شکل دعوت به همکاری بوده است و در حال حاضر نیز به شکل حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، برون سپاری، پیش دبستان و به شکل‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

او ادامه داد: بعد از رتبه بندی معلمان قانون جنجالی بعدی که کمیسیون آموزش و مجلس بررسی خواهد کرد، رسیدگی به وضعیت کمبود نیرو آموزش و پرورش است. این طرح شامل سرباز معلم‌ها هم خواهد شد.


منادی توضیح داد: در واقع نزدیک به یک سال است که هفت طرح در زمینه ساماندهی نیروی انسانی به کمیسیون آموزش ارائه شده که این طرح‌ها در کمیسیون آموزش مجلس ادغام و در کمیته آموزش و پرورش مجلس بررسی شد و خروجی آن یک طرح در قالب هفت ماده است که در کمیسیون مطرح شده است.


موضوع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پروش در سال‌های اخیر در حال تبدیل شدن به یک بحران است. از سال ۹۰ که دانشگاه‌های تربیت معلم به دانشگاهی عمومی تبدیل شدند یا در همان سال‌ها جمع بسیاری از معلمان با سابقه با ۲۵ سال بازنشسته شدند، کارشناسان چنین روزهایی را در آموزش و پرورش پیش‌بینی می‌کردند. پس از آن هم با اتخاذ سیاست‌های غلط در جذب نیرو این موضوع عمق بیشتری پیدا کرد.


مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
0
0
همسر من بسیار بسیار آدم حساس روی درس و تدریس هست ورودی سال ۶۸ترببت معلم حتی معلم راهنما هم چند بار به او گفته کاش ه
همه معلمان مثل تو بودن هیچ مشکلی تو آموزش پرورش نداشتیم هرچند مثل ایشان هم‌کم نیستند ..اما ایشان با فوق. لیسانس دانشگاه دولتی شیراز
ودهها مقاله و پژوهش ،خطاط ،خوشنویس پانزده سال از این سی سال معلم آموزگار پنج پایه بوده ،تشویقی استانی ،وزارتی
معلم نمونه شهر شده ،معلم نمونه استان .این همه عناوین تو خالی که هیچ تاثیری در افزایش طبقه ندارد

. ولی متاسفانه متاسفانه حتی یک طبقه تشویقی هم ندارد درحالی که خیلی از معلمان با نفوذ معلوم نیست چطور طبقه تشویقی گرفتن. از را ه رابطه

و الان حقوق سه آیتم او برای رتبه بندی با معلم لیسانس که طبقه تشویقی با راه غیر قانونی گرفته بدون اینکه مقاله داشته باشد پژوهش داشته باشد معلم نمونه شهر یا استان شده باشد یکی است
این همه کار ،وجدان کاری آخریش بدون تشویقی طبقه.
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار