گوترش: احتمال وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

گوترش: احتمال وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد

دبیرکل سازمان ملل با گذشت بیستمین روز از درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، مدعی شد احتمال دارد درگیری هسته‌ای اتفاق بیفتد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 15
کد خبر: ۱۲۶۲۹۷
گوترش: احتمال وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد

به گزارش راهبرد معاصر، بیستمین روز از درگیری‌های نظامی ارتش روسیه در شرق اوکراین در حالی آغاز شده که کاخ سفید بار دیگر با تکرار تهدید‌های مقامات آمریکایی علیه چین و روسیه، مدعی شده است در صورتی که پکن به مسکو کمک کند، با پیامد‌های سنگینی مواجه می‌شود. دبیرکل سازمان ملل نیز مدعی شد که احتمال دارد در بحبوحه تنش‌ها میان اوکراین و روسیه، درگیری هسته‌ای اتفاق بیفتد.

روسیه اعلام کرده است حمله به شرق اوکراین با هدف غیرنظامی کردن دونباس و دور کردن تهدیدات نظامی آمریکا و ناتو از مرز‌های روسیه و به درخواست رؤسای‌جمهور دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین انجام شده است. روسیه هشدار داده است که کاروان‌هایی با تسلیحات خارجی در اوکراین «هدف‌های قانونی» خواهند بود. صدر اعظم آلمان در سفر به ترکیه مدعی شد روسیه در جهان منزوی شده است و اوکراین باید توانایی دفاع از خود را پیدا کند.

آمریکا و غرب با دادن وعده‌هایی به اوکراین مبنی بر عضویت اوکراین در پیمان ناتو، نیرو‌های نظامی‌شان را در اروپای شرقی و تا نزدیکی مرز‌های روسیه آورده و اقدام به تحریک مسکو کرده‌اند؛ آن‌ها همچنین تحریم‌های گسترده‌ای علیه مقامات و مؤسسات روسی وضع کرده‌اند. وزیر امور خارجه تایوان اعلام کرده است که موضع آمریکا نسبت به تحولات اوکراین نگران‌کننده است و زنگ خطری برای آینده این جزیره به حساب می‌آید./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار