جدایی بازیکن عراقی از استقلال خوزستان رسانه ترکیه‌ای: کارتال با پرسپولیس توافق کرد ساکت الهامی استعفا کرد شوک بزرگ به پرسپولیس / بازیکن ازبک دیدار با تراکتور و الهلال را از دست داد جزئیات سقوط هواپیمای نظامی در کبودراهنگ: ۲ خلبان هواپیمای دچار صدمه جزئی شدند آتش سوزی گسترده در بیمارستان «مفتح» ورامین پرسپولیس با سرمربی ترک به توافق نهایی رسید / پیشنهاد ۲۰۰ میلیارد تومانی دعوت علی‌اف از پزشکیان برای سفر به آذربایجان رسانه عبری: ترامپ از قطر انتقام خواهد گرفت بن فرحان: باید از وقوع جنگ میان ایران و اسرائیل جلوگیری کنیم مسکو: ۷ پهپاد اوکراین بر فراز کریمه منهدم شدند حمایت عربستان از حکومت جولانی / بن فرحان به بیروت می‌رود پسر قاضی مقیسه: قاتل منافق به بهانه عمل جراحی، برای آموزش ترور رفته بود العربیه: حماس برای اولین‌بار پس از ترور السنوار جانشین او در غزه را معرفی کرد تست موفق آمیز جدیدترین تسلیحات و موشک‌ها در رزمایش ارتش

رتبه بندی چه میزان در ارتقا جایگاه معلمان تاثیرگذار است؟

یکی از هدف گذاری‌های رتبه‌بندی معلمان بحث ارتقای جایگاه اجتماعی و شغلی آن‌ها است، که باید این به عنوان هدف قرار بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 28
کد خبر: ۱۲۷۵۸۰

به گزارش رهبرد معاصر، طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است. طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است. طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح‌های پر سرو صدای این روز‌ها در مجلس است. زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

 

یک کارشناس آموزش و پرورش گفت: باید به معلم شان و جایگاه تاثیر گذار آن اهمیت داد یک بخش کوچکش شاید بتواند وجود همین قانون رتبه‌بندی باشد و وقتی به شکل قانونی اجرا و عملیاتی شود می‌توان اطمینان بیشتری به آن پیدا کرد.

 

خلیل جواد یار در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان چه میزان می‌تواند در جهت ارتقای جایگاه معلمان اثر گذار باشد، گفت: یکی از هدف گذاری‌های رتبه‌بندی معلمان بحث ارتقای جایگاه اجتماعی و شغلی آن‌ها است، که باید این به عنوان هدف قرار بگیرد.



وی ادامه داد: ریشه شروع بحث رتبه‌بندی در کشورمان در ۴-۵ سال اخیر است و دو راهکار بارز که مستقیما به رتبه‌بندی معلمان در ابعاد مختلف از جمله صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و شئون مختلف متصل است ابعاد اعتقادی و اخلاقی است.

 

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: اگر رتبه‌بندی به طریق درست و همراه با ساز و کار مطلوب آن مدون شود و به اجرا در بیاید بسیار خوب است، اما باید گفت که برخی مطالبات معلمان در آن نادیده گرفته شده است و چه بسا در بعضی ساز و کار‌ها هم ایراد داشته باشد، اما باید گفت باز هم می‌توان به آن امیدوار بود./ شایا نیوز

ارسال نظر