امیرعبداللهیان: برای رابطه با ازبکستان اهمیت ویژه‌ای قائلیم-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

امیرعبداللهیان: برای رابطه با ازبکستان اهمیت ویژه‌ای قائلیم

وزیر امور خارجه در دیدار معاون نخست‌وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت ازبکستان ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به رشد و توسعه دو کشور گفت که جمهوری اسلامی ایران برای رابطه با ازبکستان اهمیت ویژه‌ای قائل است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 31
کد خبر: ۱۲۷۷۶۲

«عمر رزاق اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت ازبکستان که به نمایندگی از این کشور در سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تونشی چین حضور دارد، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و نوروز به مقام ازبکستانی خاطرنشان کرد: هر دو کشور توجه ویژه‌ای به عید نوروز داریم. خیلی خوشحالم که روابط ایران و ازبکستان رو به رشد و توسعه است.

وی با بیان این‌که کمتر از یک ماه پیش چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور برگزار و توافق‌ها و دیدارهای خوبی انجام شد، ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کمیسیون به رشد بیش از پیش مناسبات کمک کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین بار دیگر تأکید کرد که سیاست دولت جدید ایران بر کشورهای حوزه آسیا و همسایگان تمرکز دارد و افزود: برای رابطه با کشور دوست و ازبکستان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

کلمات کلیدی: ازبکستان
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده