مزایا و معایب نگهداری از سالمندان بیمار در خانه های سالمندان-راهبرد معاصر
زمان خداحافظی دیوید تیلور مشخص شد! سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات

مزایا و معایب نگهداری از سالمندان بیمار در خانه های سالمندان

همه انسان ها در برخی مواقع دچار افکار نگران کننده ای درباره والدین خود میشوند. برای مثال: آیا خطری آنها را در منزلشان تهدید نمیکند؟ آیا آنها برای انجام فعالیت های روزانه خود به کمک نیاز دارند؟ آیا ممکن است انجام برخی کارهای منزل برایشان دشوار باشد؟ آیا رسیدگی به وظایف روزانه سخت تر از حد توان آن ها است؟ همه ما با افزایش سن با این مسئله روبرو می شویم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 13
کد خبر: ۱۲۹۲۸۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ خانه های سالمندان در اذهان عمومی بار منفی دارد. اما در برخی موارد خانه سالمندان برای سلامت و ایمنی افراد سالمند بسیار مهم است.

 

 

 سپردن افراد مسن به یک غریبه کار ترسناکی است اما اگر برای خودتان یا یکی از عزیزانتان به خانه سالمندان فکر میکنید بهتر است با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

 

مزایا و معایب مراقبت از سالمندان در خانه سالمندان

مراقبت تمام وقت

انسان ها با افزایش سن نمی‌توانند به راحتی از خودشان مراقبت کنند. افزایش سن به طور طبیعی میتواند باعث ایجاد مشکلاتی در وضعیت جسمانی و روانی سالمندان شود و ما به طور کامل قادر به مراقبت از آنها نیستیم. اگر آنها در خانه سالمندان زندگی کنند تحت مراقبت های شبانه روزی پرستاران است قرار میگیرند. اگر نیمه های شب برای سالمندان مشکلی پیش بیاید معمولا پرستاران در کنار آنها هستند و سریعا به مشکلشان رسیدگی میکنند. این تنها یکی از وظایف پرستاران سالمندان است در حالی که پرستاران وظایف مختلفی را نسبت به سالمندان بر عهده دارند. در طول ساعات عادی روز سالمندان می‌توانند به راحتی به پزشکان متخصص دسترسی داشته باشند. در حالی که در منزل شما نمی‌توانید چنین شرایطی را برای آنها فراهم کنید. امکانات درمانی و مراقبتی خانه سالمندان می‌تواند به شما اطمینان بدهد که از عزیزانتان در تمام ساعات شبانه روز به خوبی مراقبت میشود.

برنامه های ساختاریافته

معمولا داشتن یک برنامه ساختار یافته برای سالمندان بهتر عمل میکند. اما مراقبت از سالمندان در منزل برای فرزندان آنها که احتمالا خودشان هم فرزندان کوچکی دارند و همچنین به دلیل مشغله های کاری طبق برنامه منظمی انجام نمیشود. افزایش سن نیاز انسان ها به زندگی با یک برنامه منظم را افزایش میدهد. بنابراین یکی از مزایای اصلی زندگی در خانه سالمندان داشتن یک زندگی ساختاریافته و برنامه ریزی شده است. وعده های غذایی در ساعات مشخصی به سالمندان داده میشود، فعالیت های اجتماعی در زمان های خاصی برنامه ریزی شده است. این شرایط برای سلامتی و تندرستی سالمندان بسیار مناسب است.

 

فعالیت های اجتماعی

 

در برخی موارد سالمندانی که با فرزندان خود زندگی میکنند به راحتی از یک زندگی اجتماعی و فعال دور می شوند. در خانه سالمندان همه افراد می‌توانند در فعالیت های اجتماعی برنامه ریزی شده شرکت کنند و دچار انزوا نشوند. چنین شرایطی به سالمندان این فرصت را میدهد تا با سایر همسالان خود ارتباط داشته باشند و سبک زندگی آنها فعالیت تر میشود. مهمترین موضع این است که تمام فعالیت های آنها تحت مراقبت پرستاران انجام می شود به طوری که والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شما می توانند از تمام مزایایی که یک زندگی اجتماعی لذت ببرند و همزمان بهترین مراقبت های لازم را هم دریافت کنند.

معایب نگهداری از افراد مسن در خانه سالمندان

هزینه بالا

یکی از بزرگترین معایب خانه سالمندان هزینه بالا آن است. زندگی کردن یکی از اعضای خانواده در خانه سالمندان میتواند بسیار پر هزینه باشد. اگر خود فرد سالمند بخشی از هزینه ها را با پس انداز دوران بازنشستگی پرداخت کند هزینه های برای اعضای خانواده کمتر میشود. اما درصورتی که قادر به پرداخت هزینه ها نباشید نمیتوانید از مزایا خانه سالمندان استفاده کنید. اینجاست که باید بدانید چگونه از افراد سالمند نگهداری کنید.

 

عدم آزادی

 معمولا برای سالمندان رها کردن زندگی مستقل و آزادانه و رفتن به خانه سالمندان سخت است. معمولا بسیاری از آنها در خانه سالمندان احساس آزادی که قبلا در منزل داشته اند را ندارند. در حالی که یک زندگی برنامه ریزی شده میتواند برای سلامت سالمند شما مفید باشد اما ممکن است او تمایلی به این سبک زندگی نداشته باشد. اکثر خانه های سالمندان برنامه های خاصی برای سالمندان ارائه میدهند اما شرکت در این برنامه ها برای سالمندان اجباری نیست و آنها حق انتخاب دارند. بنابراین با وجود اینکه زندگی در خانه سالمندان برنامه ریزی خاصی دارد اما شما میتوانید مطمئن باشید که سالمندتان همچنان آزادی انتخاب دارد.

 

اتفاقات ترسناک خانه سالمندان

شاید شنیدن داستان های ترسناک دلیل اصلی تصورات منفی اکثر افراد از خانه سالمندان باشد. این داستان ها شامل بی توجهی و بد رفتاری با سالمندان است. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب خانه سالمندان در این باره تحقیق کنید.

 

آیا باید والدینم را به خانه سالمندان بفرستم؟

تصمیم گرفتن برای فرستادن والدین به خانه سالمندان کار دشواری است بنابراین بهتر است بعد از بررسی کردن مزایا و معایب این کار تصمیم بگیرید. قبل از اینکه افراد سالمند را به خانه سالمندان بفرستید تحقیقات لازم را انجام دهید و مطمئن شوید که به درستی از آنها مراقبت میشود. اولویت هایتان را به مرکز نگهدایر توضیح دهید تا آنها یک برنامه مناسب برای والدینتان ارائه دهند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار