پیش بینی بورس فردا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱-راهبرد معاصر

پیش بینی بورس فردا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱

شاخص کل بورس پس از پشت سر گذاشتن مقاومت سرسخت خود در محدوده ۱.۴۷۷ تا ۱.۴۸۷ میلیون واحدی، در دو روز گذشته توانست رشد نسبتا خوبی را تجربه کند و اکنون به سمت هدف بعدی خود حرکت خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 19
کد خبر: ۱۳۰۱۸۴

به گزارش راهبرد معاصر بازار سرمایه امروز همانطور که روز گذشته پیش بینی کرده بودیم، شاهد روند رفت و برگشتی جذابی بود که نشان داد با وجود اتفاقات متفاوت، همچنان تمایلی به ریزش ندارد. شاخص کل بورس امروز با افزایش ۰.۷۵ درصدی به ارتفاع ۱.۵۱۳ میلیون واحدی رسید و شاخص هم‌وزن توانست به همان اندازه رشد کند.
ارزش معاملات امروز نسبت به روز قبل کاهش داشت و نتوانست خود را بالای کانال ۷ هزار میلیارد تومانی حفظ کند و به عدد ۵۸۹۰ میلیارد تومان اکتفا کرد. نگرانی فعالان از احتمال کاهش بیشتر قیمت سهام را می‌توان یکی از دلایل ارزش معاملات و عدم تمایل به فعالیت قدرتمند در بازار امروز تلقی کرد. امروز اما پس از چند روز ورود پول متوالی، شاهد خروج اندکی سرمایه بودیم و حدود ۵۴ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد. برآیند ورود و خروج پول به صندوق‌های درآمد ثابت اما همچنان ادامه دارد و امروز نیز ۶۶ میلیارد تومان سرمایه از این صندوق‌ها خارج شد.
امروز دومین روز از معاملات بازار سرمایه با دامنه نوسان ۶ درصدی بود و نشانی از افزایش هیجانات دیده نشد؛ بلکه به روان شدن معاملات نیز کمی کمک شده است. ارزندگی سهام در قیمت‌های کنونی با وجود اتفاقات مختلف، از اصلی‌ترین دلایل تداوم روند صعودی این روزهای بورس است. حال ببینیم در پیش بینی بورس فردا انتظار چه اتفاقاتی را برای بورس فردا باید داشته باشیم.

شاخص بورس به سمت هدف بعدی می‌رود

شاخص کل بورس پس از پشت سر گذاشتن مقاومت سرسخت خود در محدوده ۱.۴۷۷ تا ۱.۴۸۷ میلیون واحدی، در دو روز گذشته توانست رشد نسبتا خوبی را تجربه کند و اکنون به سمت هدف بعدی خود حرکت خواهد کرد. همانطور که در تصویر پیداست، شاخص بورس در ادامه کار سختی را برای رسیدن به هدف ۱.۵۳۵ تا ۱.۵۵ میلیون واحدی ندارد که به احتمال زیاد به دلیل نزدیک بودن به این محدوده، فردا شاهد معاملات متعادل و مثبتی باشیم که در انتها با افزایش نسبی عرضه‌ها همراه شود.

اندیکاتور ایچی‌موکو نیز گارد صعودی خوبی را به خود گرفته که نشان می‌دهد در صورت افزایش عرضه‌ها نیز نگرانی زیادی بابت ریزش جدی وجود ندارد و برآیند حرکت بازار صعودی خواهد بود. حرکت مماس خط تنکنسن با کندل‌ها و نزدیک شدن خط کیجنسن دلیل محکمی بر این موضوع است.

برگشت بورس در پانزده دقیقه

همانطور که در ابتدای گزارش نیز گفته شد، بازار سرمایه امروز با حرکت رفت و برگشتی توانست در مدت پانزده دقیقه روند نزولی خود را به روند صعودی قدرتمندی تبدیل کند. با نگاهی به روند روزانه شاخص کل، مشخص است که این روند صعودی تا پایان معاملات نیز ادامه داشت و بازگشایی خوب شپنا این موضوع را شدت بخشید.

روند تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش نیز نوید این را می‌دهد که در معاملات فردا به طور کلی شاهد روندهای مثبتی باشیم. پیش بینی می‌شود که شروع معاملات مثبت باشد و کم کم با نزدیک شدن به انتها، بر شدت عرضه‌ها افزوده شود./بورسان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده