وزارت امور خارجه: مردم ایران تهدید را به انسجام تبدیل کردند گروسی: از محل نگهداری اورانیوم غنی‌شده ایران اطلاعی ندارم نامه آمریکا به شورای امنیت در پی حملات تجاوزکارانه به ایران ترامپ: احتمالا هفته آینده در غزه آتش‌بس شود نامه ایران به سازمان ملل و شورای امنیت در پی گزافه‌گویی ترامپ و اسرائیلی‌ها سنای آمریکا قطعنامه ضد ترامپ را رد کرد پاسخ عراقچی به تهدید‌های وقیحانه ترامپ علیه رهبر انقلاب گروسی: ایران پیش از حملات، آژانس را از تدابیر حفاظتی نسبت به ذخایر اورانیوم آگاه کرده بود ترامپ: آتش‌بس خیلی خوب پیش می‌رود؛ اسرائیل خسارت‌های زیادی دید سخنگوی وزارت خارجه: حمله به پایگاه العدید دفاع مشروع بود و نباید اقدام علیه قطر محسوب شود انفجار‌های شدید در پایگاه‌های گروه‌های وابسته به دولت الجولانی در لاذقیه واکنش ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس بن گویر: اکنون زمان گشودن دروازه‌های جهنم به روی غزه است بیانیه بریکس در محکومیت تجاوز اسرائیل و آمریکا به ایران ارزیابی اطلاعاتی آمریکا: برنامه هسته‌ای ایران آسیب ندیده است

بحران سوخت کشتی در شمال‌غرب اروپا به علت تحریم‌های روسیه

شمال غرب اروپا، پس از درگیری‌های اوکراین و تحریم‌های روسیه، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوریکه کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک تغییر مسیر می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 24
کد خبر: ۱۳۰۶۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، شمال غرب اروپا، به علت درگیری در اوکراین و تغییر جریان تجارت، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوریکه کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک می‌روند.

به گفته اسوند مولهولت، مدیرعامل شرکت تامین کننده سوخت «مونجاسا گروپ»، در مرکز تجارت نفت آمستردام-روتردام-آنتورپ، بنزین دریایی که در صنعت به عنوان MGO شناخته می‌شود، دچار کمبود است.





مولهولت گفت: «این محموله‌ها در منطقه در دسترس نیست.» کشتی‌هایی که پیش از درگیری روسیه و اوکراین، سوخت با سولفور پایین MGO در منطقه بالتیک دریافت می‌کردند، اکنون به میزان زیادی برای تامین سوخت بیشتر به مرکز هلند-بلژیک می‌روند.

اثرات جنگ در بازار‌های انرژی موج می‌زند و بسیاری از شرکت‌ها از نفت و کشتی‌های روسیه دوری می‌کنند، زیرا تحریم‌های بین المللی علیه مسکو همچنان در حال گسترش است.

همچنین، همزمان با این وضعیت، بسیاری از پالایشگاه‌های اروپایی در حال انجام تعمیرات فصلی هستند و این امر عرضه سوخت را کاهش می‌دهد و قیمت‌ها را بالا می‌برد.

قیمت گازوئیل دریایی با گوگرد کم که معمولاً توسط شرکت‌های کشتیرانی در شمال غرب اروپا برای رعایت یک قانون مهم زیست محیطی استفاده می‌شود، در هفته‌های اخیر در آنتورپ افزایش یافته است.

قیمت این سوخت حتی از قیمت نفت برنت بیشتر شده است. MGO سوختی شبیه دیزل است و قیمت آن از زمان جنگ اوکراین افزایش یافته است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار