بحران سوخت کشتی در شمال‌غرب اروپا به علت تحریم‌های روسیه-راهبرد معاصر
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی: قطعنامه شورای حکام تعاملات میان ایران و آژانس را نادیده گرفته است قطعنامه شورای حکام علیه ایران تصویب شد پاسخ ایران به قطعنامه آژانس؛ راه‌اندازی مجموعه قابل‌توجهی از سانتریفیوژ‌های جدید و پیشرفته والری زالوژنی: جنگ جهانی سوم رسماً آغاز شده است وزیر خارجه ایران: عملیات وعده صادق ۳ علیه اسرائیل حتما انجام خواهد شد بیانیه مشترک ۷+۱ کشور در حمایت از ایران در نشست شورای حکام کمال خرازی: رای دیوان بین‌المللی کیفری در صدور حکم بازداشت نتانیاهو رسواکننده غربی‌هاست نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت به مصونیت اسرائیل پایان دهد شهردار یک شهر در ایالت میشیگان: برای دستگیری «نتانیاهو» و «گالانت» آماده‌ایم قطعنامه ضدایرانی امشب به رأی گذاشته می‌شود؛ ۶درخواست ۳کشور اروپایی از ایران آغاز فعالیت عراقچی در شبکه اجتماعی بلواسکای واکنش‌ها به حکم دادگاه لاهه برای بازداشت نتانیاهو بیانیه ضدایرانی تروئیکای اروپایی درباره برجام ادعای اتحادیه اروپا: اقدامات هسته‌ای ایران «توجیه غیرنظامی معتبر» ندارد عراقچی: ایران به گام غیرفنی اروپا پاسخ مناسب می‌دهد

بحران سوخت کشتی در شمال‌غرب اروپا به علت تحریم‌های روسیه

شمال غرب اروپا، پس از درگیری‌های اوکراین و تحریم‌های روسیه، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوریکه کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک تغییر مسیر می‌دهند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 24
کد خبر: ۱۳۰۶۸۳

به گزارش راهبرد معاصر، شمال غرب اروپا، به علت درگیری در اوکراین و تغییر جریان تجارت، با کمبود سوخت کشتی مواجه است به طوریکه کشتی‌ها به میزان زیادی برای تامین منابع، به جای دریای بالتیک به مرکز هلند-بلژیک می‌روند.

به گفته اسوند مولهولت، مدیرعامل شرکت تامین کننده سوخت «مونجاسا گروپ»، در مرکز تجارت نفت آمستردام-روتردام-آنتورپ، بنزین دریایی که در صنعت به عنوان MGO شناخته می‌شود، دچار کمبود است.





مولهولت گفت: «این محموله‌ها در منطقه در دسترس نیست.» کشتی‌هایی که پیش از درگیری روسیه و اوکراین، سوخت با سولفور پایین MGO در منطقه بالتیک دریافت می‌کردند، اکنون به میزان زیادی برای تامین سوخت بیشتر به مرکز هلند-بلژیک می‌روند.

اثرات جنگ در بازار‌های انرژی موج می‌زند و بسیاری از شرکت‌ها از نفت و کشتی‌های روسیه دوری می‌کنند، زیرا تحریم‌های بین المللی علیه مسکو همچنان در حال گسترش است.

همچنین، همزمان با این وضعیت، بسیاری از پالایشگاه‌های اروپایی در حال انجام تعمیرات فصلی هستند و این امر عرضه سوخت را کاهش می‌دهد و قیمت‌ها را بالا می‌برد.

قیمت گازوئیل دریایی با گوگرد کم که معمولاً توسط شرکت‌های کشتیرانی در شمال غرب اروپا برای رعایت یک قانون مهم زیست محیطی استفاده می‌شود، در هفته‌های اخیر در آنتورپ افزایش یافته است.

قیمت این سوخت حتی از قیمت نفت برنت بیشتر شده است. MGO سوختی شبیه دیزل است و قیمت آن از زمان جنگ اوکراین افزایش یافته است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر