آمار کرونا در ایران امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور-راهبرد معاصر

آمار کرونا در ایران امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱+ وضعیت کرونایی شهر‌های کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۵ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۳ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 01
کد خبر: ۱۳۱۷۳۸

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۵ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۳ بیمار جان خود را از دست دادند. وضعیت کرونایی شهر‌های کشور، شهر‌های قرمز کرونایی، آمار واکسیناسیون کرونا در ایران و آمار کرونا در جهان را مشاهده می‌نمائید.

 

آمار کرونا در ایران امروز 11 اردیبهشت 1401

 

از دیروز تا امروز ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۶۵۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۱۱ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۲۲۲ هزار و ۳۰۸ نفر رسید و تا کنون ۶ میلیون ۹۸۶ هزار و ۵۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

یک هزار و یک نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۱ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۹۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آمار واکسیناسیون کرونا در ایران امروز یکشنبه 11 اردیبهشت 1401



براساس این گزارش، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۲۶۹ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۴۰۷ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۵۴ هزار و ۴۵۲ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۱۲۸ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۵۱ هزار و ۲۷۷ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

شهرهای قرمز کرونایی امروز یکشنبه 11 اردیبهشت 1401


اکنون هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونا قرار ندارد همچنین ۳۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 کرونا تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

به گفته علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، کرونا تمام نشده است و فقط شاید بتوان گفت وارد مرحله جدیدی از همه‌گیری (پاندمی) شده ایم.

وی افزود: شاهد زنجیره پر ترافیک انتقال ویروس در بسیاری کشور‌ها نیستیم و در مرحله آرام تری قرار داریم، اما در بعضی از کشور‌ها مانند چین خطر این بیماری همچنان وجود دارد. اگر از منظر جهانی به این موضوع نگاه کنیم، مطمئنا همه گیری به پایان نرسیده است.

ناجی تاکید کرد:در حال حاضر در سطح پایینی از فعالیت ویروس عامل کووید ۱۹ هستیم و بهترین زمان برای تکمیل دوره واکسیناسیون، دز‌های تقویتی و بالا بردن پوشش واکسیناسیون در دانش آموزان است.

آمار کرونا در جهان تا به امروز  یکشنبه 11 اردیبهشت 1401

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۱۳ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۹۴۴ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۶۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۶۷ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۲۴ هزار و ۷۵۱ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۳ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۰۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک میلیون و ۲۰ هزار و ۸۳۳ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۴ هزار و ۸۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۷۹ هزار و ۱۸۸ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۱۵ هزار و ۱۹۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۴۴۸ هزار و ۲۳۶ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۳ هزار و ۵۵۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۸ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۸۵, ۲۴ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۰۰, ۲۲ میلیون و ۳۸ هزار و ۳۴۰, ۱۸ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۳۵۴ و ۱۷ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۶۴۹ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۱۶ میلیون و ۴۶۳ هزار و ۲۰۰ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۳۲ هزار و ۹۳ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشور‌های آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۰ میلیون و ۶۸۴ هزار و ۸۹۹, ۴۲ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۲۵۳ و ۲۹ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار