تازه‌ترین اخبار درباره استخدام در آموزش و پرورش-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

تازه‌ترین اخبار درباره استخدام در آموزش و پرورش

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مقرر شد سالیانه ۲۵ هزار نفر دانشجو معلم به‌عنوان ورودی جدید در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند که برای امسال در حال برنامه‌ریزی است. همچنین در کنار ورودی‌های دانشگاه، استخدامی‌های جدیدی برای ورود به آموزش‌وپرورش خواهیم داشت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 02
کد خبر: ۱۳۱۹۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده اظهارکرد: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش از ۲۳ هدف عملیاتی، ۴ هدف عملیاتی و از ۱۳۱ راهکار، ۲۵ راهکار به‌صورت مستقیم با موضوع جایگاه، ساماندهی، منزلت و معیشت معلم مرتبط است.از سال ۱۳۹۰ که این سند جامع تصویب‌شده است، مسئولین در خصوص اجرایی کردن سند تحول بنیادین کارنامه و حضور خوبی نداشته‌اند که جای گله‌مندی دارد.

وی با اشاره به نگاه مثبت وزیر آموزش‌وپرورش و دولت مردمی به موضوع رتبه‌بندی معلمان، افزود: همه دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت مصمم هستند، رتبه‌بندی معلمان که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است را اجرایی کنند.

محمودزاده گفت: تعیین ملاک‌های ارزیابی در طرح نظام رتبه‌بندی باید طوری برنامه‌ریزی شود که روند علمی و تربیتی معلمان تقویت شود و در تقویت انگیزه و ارتقاء شغلی آن‌ها تاثیرگذار باشد. درصورتی‌که این جهت‌گیری در رتبه‌بندی انجام شود، اثرش را در کیفیت‌بخشی آموزشی و پرورشی خواهیم دید.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اظهار کرد: نظام برنامه‌ریزی و پشتیبانی آموزش‌وپرورش، باید برای حضور ثمربخش معلم در کلاس درس طراحی داشته باشد و از این منظر می‌توان گفت؛ آینده کشور در لحظه‌های حضور معلم در کلاس درس مهندسی و طراحی می‌شود.

محمودزاده افزود: آموزش‌وپرورش به‌ واسطه نقش گسترده‌ای که دارد، هرگونه تغییر در آن، جامعه را نیز به‌ سرعت تحت تأثیر قرار می‌دهد، لذا بدون معلمان آگاه و شایسته از عهده این نقش مهم برنمی‌آید.

وی در پایان با اشاره به جذب معلمان جدید در آموزش‌وپرورش گفت: در راستای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مقرر شد سالیانه ۲۵ هزار نفر دانشجو معلم به‌عنوان ورودی جدید در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند که برای امسال در حال برنامه‌ریزی است. همچنین در کنار ورودی‌های دانشگاه، استخدامی‌های جدیدی برای ورود به آموزش‌وپرورش خواهیم داشت./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار