توانیر: صنعت برق ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارد وکیل بابک زنجانی: کرسنت در تلاش است اموال موکلم در مالزی را ضبط کند متناسب سازی حقوق بازنشستگان فولاد واریز شد + اطلاعیه صندوق بازنشستگی نتیجه برندگان قرعه‌کشی ایران خودرو اعلام شد جزئیات کشف بزرگ‌ترین زمین‌خواری ایران به مساحت هزار هکتار عوارض سنگین وضع شده برای رانندگان ایرانی در ترکیه لغو شد مجمع تشخیص با پرداخت کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دولت موافقت کرد شرایط معافیت مالیاتی موسسات خیریه تغییر کرد + جزییات  افزایش تقاضا برای آپارتمان‌های زیر قیمت / آخرین وضعیت بازار مسکن برنامه فروش محصولات ایران خودرو دیزل در بورس کالا هشدار منظور درباره معامله طلا در بورس با نرخ غیرواقعی دلار نمره فروش خودرو‌های برقی ۲۰ شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا: بر اساس مصوبه دولت، همه گوشی‌ها می‌توانند رجیستری را انجام دهند حداقل و حداکثر عیدی امسال کارگران اعلام شد + جزئیات بحران خشکسالی در حوضه آبریز کارون بزرگ

مادران واقعا بدون قرعه کشی خودرو می‌خرند؟

ایران‌خودرو و سایپا، بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، موظف به فروش خودرو به مادران بدون قرعه‌کشی شده‌اند و طرح‌های فروش آن را هم هر هفته برگزار می‌کنند. اما آیا واقعا، همه متقاضیان این طرح‌ها، می‌توانند خودرو دریافت کنند؟
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 02
کد خبر: ۱۳۱۹۹۰

با وجود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی و زیان انباشته و کیفیت پایین محصولات، ایران خودرو و سایپا همچنان به طرح‌های فروش خود ادامه می‌دهند. حالا نیز ایران‌خودرو و سایپا بر اساس قانون جوانی جمعیت موظف به اجرای طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران شده‌اند. خودروسازان اجرای این طرح را از اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز کرده‌اند.

در بخشنامه خودرو بدون قرعه‌کشی برای مادران آمده است: اطلاعات طرح مذکور، به سازمان ثبت احوال ارسال می‌گردد، تا پس از شناسایی مادران حائز شرایط، امکان واریز وجه برای ایشان میسر شود.

این طرح‌های فروش خودرو در حالی اجرایی می‌شوند که از هر هزار نفر، تنها دو نفر شانس برنده شدن دارند.

برخی از متقاضیان مدعی شدند که در طرح فروش خودرو بدون قرعه‌کشی ثبت‌نام کرده‌اند، اما موفق به خرید خودرو نشده‌اند.

ماجرا چیست؟

بر اساس اخرین آمار در این طرح، چهار میلیون و ۷۹۴ هزار و ۱۶۶ نفر، برای ظرفیت چهار هزار نفری محصولات ایران خودرو شرکت کرده بودند.

شرکت ایران‌خودرو نیز به تجارت‌نیوز گفت: از آغاز این طرح قرعه‌کشی انجام گرفت. زیرا تعداد متقاضیان بیشتر از ظرفیت ایران‌خودرو بود. در هیچ فروشی تعداد متقاضیان کم‌تر از ظرفیت نبوده تا بدون قرعه‌کشی خودروها به فروش برسند.

به گفته ایران‌خودرو، تعداد ثبت‌نام کنندگان به مرور در حال کاهش است. ممکن است در طرح‌های فروش آینده ظرفیت ثبت‌نام و تعداد متقاضیان به تعادل برسد و خودروها بدون قرعه‌کشی به دست متقاضیان برسد.

پیش از آغاز این طرح نیز، سایپا تاکید کرده‌ که اگر تعداد متقاضیان مشمول در این بخشنامه، بیش از ظرفیت شرایط فروش باشد، تخصیص محصول در قالب قرعه‌کشی صورت می‌پذیرد. در غیر این صورت، همه مادران مشمول، که شرایط آنها به تایید سازمان‌های ذیربط برسد، امکان واریز وجه را دارند.

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار