قم چهارشنبه تعطیل شد دیدار اژه‌ای با مدیران رسانه‌ها؛ فراخوان اصلاح قانون مطبوعات؛ چند نقد جدی به قوه قضائیه اختلال در اینترنت برخی کاربران از ساعاتی پیش/ علت چیست؟ پیش بینی کاهش نسبی دما در نیمه شمالی کشور/ احتمال بارش رگباری و پراکنده در نقاط مختلف وزیر بهداشت: امسال شش هزار تخت بیمارستانی افتتاح می‌شود انهدام ۸۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در سال جاری اتصال برخط سازمان تأمین اجتماعی به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند

تیرماه متفاوت برای دانش آموزان؛ آموزش مکمل آغاز می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توجه به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار مرزی و عشایری و همچنین مناطق حاشیه کلان‌شهر‌ها ضروری است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 11
کد خبر: ۱۳۳۰۷۰

به گزارش راهبرد معاصر، محمدمهدی کاظمی گفت: برخی از مناطق کشور از امکانات آموزشی کمتری برخوردار می‌شوند. به‌عنوان سیاست‌گذار در وزارت آموزش‌وپرورش باید برنامه‌ریزی و تلاش کنیم تا عدالت آموزشی و تربیتی به‌صورت متوازن برای همه دانش آموزان در سراسر کشور ایجاد شود.

به گفته وی علی رغم همه تلاش‌هایی که طی سنوات گذشته انجام‌شده، هنوز بعضی از مناطق از دسترسی به آموزش مطلوب بی‌بهره هستند.

او گفت: باید در راستای آموزش مطلوب و باکیفیت‌تر برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم؛ به‌خصوص در ایام شیوع کرونا که آموزش حضوری تعطیل شد و در دو سالی که گذشت در مناطق کم برخوردار در بحث عدالت آموزشی و ارائه آموزش مطلوب‌تر با مشکل جدی مواجهه شدیم. افت تحصیلی و فقر یادگیری در این مناطق محسوس‌تر بود.

بر اساس راهکار‌های سند تحول بنیادین و سند تحول دولت، توجه به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار مرزی و عشایری و همچنین مناطق حاشیه کلان‌شهر‌ها از ضرورت‌ها است که در این خصوص با توجه به تأیداتی که در سند دولت شده، باید بتوان ضمن دسترسی آموزش، آموزش باکیفیت را برای همه دانش آموزان کشور، به‌خصوص مناطق محروم فراهم کرد.

او گفت: به همین منظور در راستای عدالت آموزشی، پویشی راه‌اندازی شد تا در گام اول این هدف‌گذاری برای آمادگی مطلوب‌تر و مناسب‌تر دانش آموزان در امتحانات نهایی و در پایه دوازدهم رشته‌های شاخه نظری اتفاق بیفتد که برنامه اجرایی آن در ماه رمضان آغاز شد. در گام بعدی، سال تحصیلی آینده در یک برنامه‌ریزی بلندمدت، دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

کاظمی با اشاره به آموزش مکمل در تابستان امسال، گفت: با توجه به این که در شرایط کرونایی با افت یادگیری مواجه بودیم، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم تا برای دانش‌آموزانی که در این دوران با افت تحصیلی مواجه شده اند، دوره‌هایی را به‌عنوان آموزش مکمل از تیر ۱۴۰۱ با اولویت مناطق کم برخوردار، استان‌های مرزی و مناطق حاشیه‌ای برگزار کنیم. در این خصوص اعتباراتی هم پیش‌بینی شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار