کرمی: ای‌کاش بازی شفافیت را آغاز نمی‌کردیم-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

کرمی: ای‌کاش بازی شفافیت را آغاز نمی‌کردیم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شفافیت خوب است باید برای همه باشد، گفت: مجلس و تمامی مؤسسات و دستگاه‌ها باید شفاف باشند، این نمایش شفافیت نیست، این عین شفافیت است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 11
کد خبر: ۱۳۳۰۷۱

به گزارش راهبرد معاصر،  رسیدگی به جزئیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌ها و سایر نهادها در دستورکار جلسه امروز نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

 

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد در مجلس در جریان بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه، بیان کرد: آیا مسائل محرمانه صرفا منحصر به موارد نظامی و اهمیت امنیت غذایی کشور کمتر از اطلاعات نظامی است. آیا امروز موشک‌های اوکراین تعیین‌کننده است یا غلات و روغن اوکراین مسئله تعیین‌کننده در جنگ است؟

 

وی ادامه داد: آیا اعلام ذخایر استراتژیک یک کشور اهمیت کمتری از مسائل نظامی دارد؟ این طرح نمایش شفافیت است و آنچه که از این طرح به مجلس باز می‌گردد دو سوم رای می‌خواهد و آنچه به قوای دیگر مربوط است نصف به علاوه یک رای می‌خواهد.

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شفافیت نیست، البته نیت شما خیر، اما مهم عمل است، تصریح کرد: این طرح با اصول متعددی از قانون اساسی در تضاد است و کاملا واضح است که به نتیجه‌ای نمی‌رسد؛ کاش این بازی از ابتدا شروع نشده بود. این راه نتیجه‌ای نخواهد داشت. بنده یک‌بار مخالفت کردم تا در پیشگاه الهی حجت خود را ادا کرده باشم، اصل این طرح را نمایش شفافیت می‌دانم و از انجا که برخلاف شرع، قانون اساسی و اخلاق است راه به جایی نخواهد برد.

 

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه در تذکری با استناد به ماده 75 آیین نامه داخلی مجلس بیان کرد: زمانی که نام نمایندگان در قرعه‌کشی انتخاب می‌شود، باید متناسب با موضوع صحبت کرده و خارج از موضوع نباید مسائلی را مطرح کنند، و اینکه گفته می‌شود مجلس نمایش شفافیت می‌دهد، درست نیست و وهن مجلس است.

 

وی افزود: مجلسی که قبلا می‌گفتند یک سوزن به خود نمی‌زند، الان با خود جوالدوز می‌زند و اگر شفافیت خوب است باید برای همه باشد. مردم از شرق و غرب تمامی مذاکرات مجلس را از رادیو می‌شنوند، اما مجلس باز قانع نیست و گفتیم که مجلس و تمامی موسسات و دستگاه‌ها باید شفاف باشند. این کجا نمایش شفافیت است؟، این عین شفافیت است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار