آخرین اخبار از زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان+ مشمولان افزایش حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۱-راهبرد معاصر

آخرین اخبار از زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان+ مشمولان افزایش حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۱

تامین اجتماعی اعلام کرد: به محض تصویب و ابلاغ قانونی افزایش حقوق بازنشستگان در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 11
کد خبر: ۱۳۳۱۱۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

به گزارش راهبرد معاصر،  با گذشت ۲۱ روز از دومین ماه سال، حقوق بازنشستگان بدون هیچ افزایشی واریز می‌شود. این وضعیت قرار است تا کی ادامه داشته باشد؟

 

حقوق‌های اردیبهشت ۱۴۰۱، مشابه حقوق ۱۴۰۰ از روز گذشته پرداخت مستمری اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد.

 

و آن‌طور که سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، این پرداخت‌ها طبق حروف الفبا تا ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 

با این حال آن‌چه موجب دلخوری بازنشستگان شده، اعمال نشدن میزان افزایش حقوق سال جدید در فیش حقوقی فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ است و دریافتی آن‌ها همچنان مشابه سال گذشته است.

 

تامین اجتماعی اعلام کرد: با تصویب دولت مابه‌ التفاوت را فورا پرداخت می کنیم.

 

این سازمان در اطلاعیه دیروز خود در این باره اعلام کرد: «پیشنهاد میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱ جهت طرح و تصویب در هیئت محترم وزیران ارسال شده و به محض تصویب و ابلاغ قانونی در ماه جاری نسبت به واریز حقوق و مستمری بر اساس مصوبه اقدام می‌شود».

 

پرداخت مابه‌ التفاوت فروردین ماه در خرداد و تیر البته در این اطلاعیه زمان پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ماه کمی دیرتر اعلام شده است و طبق آن، این مبلغ همزمان با پرداخت مستمری خرداد و تیرماه پرداخت خواهد شد.

 

میزان افزایش حقوق قطعی نیست
وزیر کار چه می گوید؟ با این اوصاف، اگرچه شورای عالی کار میزان افزایش حداقل حقوق کارگران در سال جدید را ۵۷ درصد اعلام کرده، اما گویا هنوز میزان افزایش آن برای بازنشستگان قطعی نشده است.

 

البته آن‌طور که وزیر کار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اعلام کرد، میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم متناسب با افزایش حقوق مصوب کارگران در شورای عالی کار تعیین شده است.

 

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته می‌گوید: با جلسات و پیگیری‌هایی که برای تعیین‌تکلیف شدن افزایش حقوق بازنشستگان داشتیم، مقرر شده بود این موضوع در اردیبهشت نهایی و مبلغ آن محاسبه و پرداخت شود.

 

او ادامه داد: این در حالی است که متاسفانه تا به امروز هنوز این موضوع در هیئت وزیران تصویب نشده است./ تجارت نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
اینقدر که هی مسیولان و رهبر میگن معیشت کارگر و بازنشسته کارگری ، پس چرا افزایش این گروه تصویب و پرداخت نمیشه بخدا محکوم به زندگی هستیم بکشین و راحتمون کنید از این زجر بی پایان گرونی و دربدری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
آهای بیشرفای دولتی میخواید بیاییم تو خیابون هاااااااا می‌آییم ما دیگه از جانسون هم می‌گذریم نان نیست جان هم نمی‌خواهیم شما که جاه ومال دارید بمانید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
0
گمان کنم،سید محرومان تمام هم وغمش شده یارانه برای تقسیم ِ عادلانه فقر دربین آحادمردم، چه معنی داره یه عده خیلی معدود مفلوک و مابقی فقیرباشند، پس همگی باید مفلوک باشند اونم با تقسیم فلاکت،که اسمش گذاشته: یارانه! و دیگه چیزی به اسم حقوق دیگه معنی نداره!! پس نتیجه میگیریم: حقوق بی حقوق!
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
0
از این به بعد باید گل بگیرند به سر در تامین اجتماعی با این مسوولان بی کفایت دروغ گویی چرا مجلس این وزیر را استیضاح نکرد از شرش راحت شویم تازه به دوران رسیده البته رئیس ش هم مقصر تره
محمد
Slovakia
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
با سلام .واقعا برای این دولت متاسفم .چرا قبل از سال جدید به فکر افزایش و تصویب نیستن .چرا فروردین و اردیبهشت که گرانی بیداد میکنه دست بازنشسته ها را تو پوست گردو می زارن .چقدر دیگه باید زجر بکشیم الان 45 ساله بجای بهبود شدن و راحت زندگی کردن چرا باید روز به روز بدتر بشیم .چرا مدیری نیست در این کشور مدیریت کنه .چرا همه فقط به فکر دزدی و جیب خود خانواده پر کنن .این کدام حکومت و عدالته .نمی تونی چرا دین مردم را گردن خودتون می ندارید ..صبر کنید و ببینید ظلم هیچ وقت پایدار نبوده و نیست
تحلیل های برگزیده