به گزارش راهبرد معاصر بر اساس آخرین اخبار رتبه بندی معلمان عباس نجار در نشست روسای اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور در شیراز گفت: با تمام توان پیگیر حق و حقوق معلمان هستیم و در مسیر رتبه بندی، نسخه های متعدد نوشته شد که درآخر تایید شد.
رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار در جمهوری اسلامی آئین نامه ای تحویل داده شد که نظر اکثر افراد ذی نفع گرفته و مشمولیت عام دارد.
رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به عملیاتی شدن سندتحول بنیادین گفت: برای اولین بار در آئین نامه ای برای اجرایی شدن سندتحول بنیادین در هر بخش عملیاتی شدن راهکار را ارجاع می دادیم.
جار گفت: مسئولین ارزیابی عملکرد ادارات اموزش و پرورش برای بهتر و تسریع در اجرایی شدن رتبه بندی موثر هستند.
رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم شایستگی های تخصصی و حرفه ای اش متفاوت است و طبیعتا با آزمون در این مقطع نمی توان ان را سنجید و به همین خاطر ما مخالف ازمون هستیم.
نجار ضمن اشاره به دایره شمول این طرح گفت: افرادی که صرفا رسالت خطیر تعلیم و تریت دانش آموز را در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی بر عهده دارند مانند آموزگار، دبیر، هنر آموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون واحد آموزشی و تربیتی و همچنین ۳ تبصره برای نیروهای اداری دیده شده است.
رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: روند رتبه بندی در دو مرحله ی استقرار و ارتقاء می باشد.
نجار گفت: تشخیص رتبه پنجگانه توسط هیئت های ممیزه بوده که در منطقه، استان و ستاد بر اساس هر جایگاه می باشد./فرهنگیان 24
به رتبه های کنکور سراسری زیر هزار که تمایل ورود داشتند به آموزش پرورش نخبه گفته شود