ماجرای فرونشست خیابان نشاط اصفهان و نشت ماده عجیب + عکس جزییات رای وحدت رویه دیه راننده مقصر به نرخ روز هلاکت دو شرور مسلح در درگیری با پلیس در طبس انهدام شبکه قاچاق سوخت در یکی از پمپ بنزین‌های رودان/ ۷ نفر متهم بازداشت شدند شرکت بیش از ۶۱۰۰ داوطلب لرستانی در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و وزارت بهداشت تازه‌ترین نتایج نظرسنجی ایسپا پیرامون مصرف شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و استفاده از ابزار‌های هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی در مواجهه با سناریوی خودکشی نوجوانان با پلیس تماس می‌گیرد اپ جدید گوگل برای جستجوی سریع در ویندوز ارائه می‌شود ادارات خوزستان دورکار شدند / آلودگی هوا ساعت کاری برخی شهر‌ها را تغییر داد پژوهشگران انگلیسی، سیستم هشدار سرطان ساختند آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته‌های علوم پزشکی دانشگاه آزاد بازگشایی دوطرفه جاده چالوس پس از محدودیت ۴ ساعته یکطرفه شدن جاده چالوس؛ ترافیک سنگین است رونمایی از رقیب مدرن و پرادعای آیفون ۱۷ پرو مکس / شیائومی ۱۷ پرو مکس به بازار آمد؟   خواهر‌خواندگی بندرعباس و مومباسا در کنیا وضعیت دما و بارش کشور تا اوایل آبان‌ماه

دانش آموزان دبستانی در چه دروسی امتحان کتبی دارند؟

معاون وزارت آموزش و پرورش با توضیح اینکه دانش‌آموزانی دبستانی در چه دروسی امتحان کتبی دارند، گفت: معلمان به هیچ وجه از نمره استفاده نکنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 15
کد خبر: ۱۳۳۶۸۹

به گزارش راهبردمعاصر، دانش‌آموزان دبستانی از اول تا ۱۲ خرداد باید در امتحانات کتبی شرکت کنند. در پایه‌های اول، دوم، سوم ابتدایی، یعنی دوره اول ابتدایی، دروس فارسی و ریاضی، پایه‌های چهارم و پنجم دروس فارسی، ریاضی و علوم و در پایه ششم، دانش آموزان، در تمام دروس آزمون کتبی خواهند داد.

رصد یادگیری دانش‌آموزان نشان داده است که میزان یادگیری آن‌ها در دوران کرونا بسیار اُفت کرده است و در برخی دروس آمار دانش‌آموزان نیازمند به تلاش دو برابر شده است بر این اساس تابستان امسال برای جبران افت یادگیری در دانش آموزان کلاس‌های جبرانی برگزار خواهیم شد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون‌های کتبی گفته است: با توجه به اینکه در دو سال گذشته دانش آموزان در فضای مجازی حضور داشتند برای اینکه بتوانیم به شکل هماهنگ و دقیق‌تری میزان یادگیری دانش‌آموزان را ارزیابی کنیم و برای برنامه‌های جبرانی تابستان برنامه‌ریزی داشته باشیم، آزمون‌های کتبی مدنظر است.

حکیم‌زاده تأکید کرد: برخی از برداشت‌های اشتباه باعث شده که این تصور ایجاد شود که طرحمان را تغییر داده‌ایم، اما برگزاری آزمون به معنای تغییر رویکرد ارزشیابی کیفی، توصیفی نیست، بنابراین مدارس و معلمان نباید در برگزاری آزمون‌ها، نمره‌ای به دانش‌آموزان بدهند و به همان روش قبل یعنی ارزشیابی توصیفی خواهد بود و به‌هیچ‌وجه از سیستم نمره‌گذاری استفاده نکنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ممکن است در این امتحانات مردودی وجود داشته باشد؟ گفت: در ارزشیابی توصیفی دانش‌آموزان به هر دلیلی که نتوانستند به مهارت‌های یادگیری دست پیدا کنند، معمولاً به‌صورت نیازمند به تلاش بیشتر گزارش می‌شوند و افرادی که در پایان سال تحصیلی یعنی شهریورماه موفق نشوند، توصیف نیازمند به تلاش را بهبود ببخشند، مشمول تکرار پایه می‌شوند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار