واردات خودرو نباید در اختیار خودروسازان قرار گیرد-راهبرد معاصر
پزشکیان: همه مردم باید از سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهره‌مند شوند صدیقی: مطمئنا عملیات وعده صادق ۳ انجام می‌شود فرمانده عالی‌رتبه سپاه قدس: صهیونیست‌ها منتظر پاسخ قاطع ایران باشند حکم جدید حسین هدایتی صادر شد | محکومیت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی فرمانده نیروی زمینی سپاه: پرندۀ فوق سبک حامل شهید مازندرانی براثر «گیر کردن» و «اصابت پره به کابل برق» سقوط کرد پزشکیان به باکو می‌رود صابر برزکار شرور مسلح معروف به هلاکت رسید + عکس بخشنامه عارف به کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها درخصوص بکارگیری جوانان، زنان و اقوام در سطوح مدیریتی معاون سیاسی سپاه: مردم ایران در مسیر درست تاریخ ایستاده اند | جوانان تحت تاثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرند فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناو هواپیمابر، ۱۶ ناوشکن و ناوچه آمریکا را در منطقه رصد می‌کنیم | محموله نفتی توقیفی را پس گرفتیم استانداران جدید بوشهر و استان مرکزی معرفی شدند پزشکیان خطاب به سران رژیم اسرائیل: تجاوز به حریم و امنیت خود را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم | اگر آتش‌بس را بپذیرند ممکن است در نوع و شدت پاسخ ما اثر داشته باشد حسین طائب: آمریکا به دنبال جنگ مدیریت شده است | از آنجایی که فکر نمی‌کنید تصویر آمریکا و اسرائیل عوض خواهد شد سرکرده تروریست‌های حادثه تفتان به هلاکت رسید + عکس نامه همسر شهید جهاندیده خطاب به رهبر انقلاب + ویدئو

واردات خودرو نباید در اختیار خودروسازان قرار گیرد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودرو در کشور انجام می‌شود لذا نباید واردات آن در انحصار مسببان وضعیت موجود صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 16
کد خبر: ۱۳۳۸۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما در هر جایی که انحصار داشته باشیم شاهد افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاهای تولید شده هستیم.

 

وی افزود: با هدف حمایت از تولید داخل، واردات خودرو به کشور با محدودیت و ممنوعیت‌هایی در سال‌های قبل همراه بوده که این مسأله باعث ایجاد رانت برای خودروسازان ما شده است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: انحصار برای خودروسازان نه تنها باعث افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاهای تولید برای مصرف‌کنندگان می‌شود بلکه جلوی فعالیت تولیدکنندگان واقعی را نیز می‌گیرد.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در سایه بازار رقابتی امروز به جایگاه رفیعی در صنعت خودروسازی رسیده و خودروهای تولیدی‌شان به کشورهای دیگر صادر نیز می‌شود.

 

وی افزود: واردات خودرو به کشور با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودرو در کشور انجام می‌شود لذا نباید واردات آن در انحصار مسببان وضعت موجود صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد چرا که در این صورت نقض قرض صورت گرفته و ما باز شاهد انحصار خواهیم بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار