به گزارش راهبرد معاصر؛ براساس شنیدهها قرار بر این بود تا شرکت سایپا هم قیمت برخی محصولات خود را روز گذشته اعلام کند، اما بهنظر میرسد رقیب ایران خودرو ترجیح داده اعلام قیمتهای جدید برای محصولات خود را با فاصله و بعد از رصد کامل واکنشها به این اقدام ایران خودرو، انجام دهد.
براساس اخبار منتشر شده این خودروساز بیش از شرکت رقیب خود در ۶ ماه ابتدای سالجاری با زیان در تولید روبهرو بوده است. اطلاعاتی که از سوی این خودروساز در اختیار سازمان بورس قرار گرفته است، گویای زیان ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی در نیمه نخست سالجاری است؛ این در شرایطی است که ایران خودرو ۲ هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان زیان را به سازمان بورس اعلام کرده است.
به این ترتیب با توجه به واکنشها و اخباری که پس از اعلام قیمت چهار محصول ایران خودرو منتشر شد بهنظر میرسد که تا آخر هفته جاری باید منتظر انتشار قیمتهای جدید دیگر محصولات از سوی خودروسازان باشیم.
در این زمینه اگرچه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنان موضع غیرشفافی در مورد اعلام قیمتهای جدید اتخاذ کرده، اما پیشبینی میشود قیمت تمامی محصولات خودروسازان تا پایان هفته با فرمول ۵درصد کمتر از حاشیه بازار اعلام خواهد شد.