اولین نشست فرمانده کل سپاه با «قهرمانان خط شکن» برگزار می‌شود-راهبرد معاصر

اولین نشست فرمانده کل سپاه با «قهرمانان خط شکن» برگزار می‌شود

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات سپاه از برگزاری نشست فرمانده کل سپاه با ۳۵۰ فرمانده گردان‌های رزمی دفاع مقدس در در سوم خرداد خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 18
کد خبر: ۱۳۴۲۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار علی‌محمّد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات سپاه اظهار کرد: اولین مراسم تجلیل از فرمانده گردان‌های رزمی دوران دفاع مقدس که در برنامه‌های «یاد‌ها و نام‌ها» و تاریخ شفاهی این مرکز اهتمام ویژه‌ای داشتند، با عنوان «قهرمانان خط‌شکن» با حضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در سوم خردادماه در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود و در سطح سپاه‌های استانی کشور به‌طور زنده پخش خواهد شد.

 

سردار نائینی با تاکید بر اینکه نقش اصلی در عملیات‌ها اعم از آفندی و پدافندی بر عهده گردان‌ها بود افزود: جزئیات حوادث و اتفاقات جنگ که تبیین آن‌ها بار‌ها مورد تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده است و تاریخ جنگ و دفاع مقدس را رقم می‌زندحماسه‌ها، مقاومت‌ها، ایثارها، شهادت‌ها و پیروزی‌هایی بوده که در گردان‌ها رخ داده است.

 

وی افزود: ۲ هزار فرمانده گردان در دوران دفاع مقدس شناسایی‌شده‌اند و از سال ۱۳۹۹ تاکنون تاریخ شفاهی ۳۵۰ فرمانده گردان برگزار شده است و با توجه به وظیفه مهم مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در تاریخ‌نگاری مستند و مستدل جنگ، به‌مرور، تاریخ شفاهی تمامی فرمانده گردان‌ها جمع آوری و در سال‌های بعد از سایر فرمانده گردان‌ها نیز تجلیل می‌شود.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات سپاه با بیان اینکه مراسم «قهرمانان خط شکن» در سه بخش برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در بخش اول، از ۳۵۰ فرمانده گردان رزمی از ۲۰ یگان زمان دفاع مقدس، که به این مراسم دعوت‌شده‌اند تجلیل به عمل خواهد آمد و در بخش دوم فرمانده گردان‌های رزمی، در رده فرماندهان میانی جنگ که مسئولیت اصلی جنگ را برعهده داشتند و بسیاری از این عزیزان به فیض شهادت رسیده‌اند که در این مراسم قرار است ۲۰ خانواده فرماندهان شهید گردان‌های دوران دفاع مقدس تجلیل و تکریم شوند.

 

سردار نائینی معرفی آثار مرکز پیرامون خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس که تاکنون منتشر شده است را سومین بخش از مراسم «قهرمانان خط‌شکن» عنوان کرد.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس هدف اصلی برگزاری این مراسم را در دوران دفاع مقدس منشأ هزاران موضوع ناگفته دانست که در این میان قصه گردان‌ها و فرماندهان آن‌ها متفاوت و متمایز است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده