پهپاد ایرانی که ابرها را به گریه می‌اندازد هفته آینده ایران غرق در باران می‌شود! ۱۵ مجرم در یک هفته هدف گلوله پلیس قرار گرفتند رئیس قوه قضائیه: "بی‌عفتی و بی‌حجابی" دیگر نباید ادامه یابد/ هیچ‌کس وضع موجود را نمی‌پسند‌د سخنگوی قوه قضائیه: پیشگیری اجتماعی را از سرچشمه‌ها آغاز کنیم وزیر علوم: بسیاری از پروژه‌های دانشجویی به تجاری‌سازی رسیده‌اند هیاهوی بلک فرایدی در شمال ایران/ جمعه سیاه چگونه پول شما را می‌بلعد؟ تنفس هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران اعمال ممنوعیت تردد حتی برای دارندگان طرح ترافیک وزیر آموزش و پرورش: این وزارتخانه در ۴۶ سال گذشته اولویت دولت‌ها نبوده فراخوان استخدام در فراجا + شرایط  صدور هشدار جدید هواشناسی؛ آغاز تشدید آلودگی هوا در ۹ کلانشهر از فردا خبر خوش برای متقاضیان دریافت مجوز وکالت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: تهران در شدیدترین اپیزود آلودگی هوا قرار دارد آناکوندای ۱۲ میلیون‌ساله؛ مار غول‌پیکری که هرگز کوچک نشد

جزئیاتی از آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزئیاتی از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 21
کد خبر: ۱۳۴۶۱۵


به گزارش راهبردمعاصر،محمد وحیدی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای نظام رتبه بندی معلمان یکی از مطالبات به حق ۱۰ ساله جامعه فرهنگی بود که محقق شد، گفت: متاسفانه دولت‌های گذشته در اجرای این موضوع به عنوان یک عامل تاثیرگذار در افزایش نظام شایستگی و هم منزلت معلمان کوتاهی کردند، اما با رویکرد خوبی که اعضای کمیسیون آموزش از سال گذشته نسبت به آن داشت و تاکیدی که به دولت کردند در نهایت در اسفندماه سال گذشته این لایحه به مجلس تقدیم شد و با فراز و نشیبی هم که همراه بود نمایندگان اولویت آن را پذیرفتند و فرآیند تصویب این لایحه در مجلس طی شد و درنهایت از سوی شورای نگهبان نیز تایید و به دولت ابلاغ شد.

وی در توضیح فرایند تدوین آیین‌نامه اجرایی لایحه رتبه‌بندی معلمان، افزود:تا کنون چندین نشست مشترک با حضور آقای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی، وزارت آموزش و پرورش و همچنین ۲ تن از اعضای کمیسیون آموزش برای تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان برگزار شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در این جلسات مشترک چندین بار آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان بازنویسی و ویرایش شده است، گفت:سعی ما این بود که شاخص‌ها کاملا بر اساس شایستگی معلمان در نظر گرفته شود.

وحیدی در توضیح نحوه امتیاز بندی معلمان بر اساس این قانون، اظهار کرد: طبق این قانون، مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک هزار امتیاز استو دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و بر اساس امتیازات اخذ شده تمامی معلمان بر طبق ۴ شاخصه شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه رتبه‌بندی می‌شوند و پس از ۵ سال نیز ارتقا می‌گیرد.

نماینده بجنورد در مجلس درباره امتیاز بندی معلمان بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی، گفت: بر اساس این قانون به شاخص‌های تعیین شده یعنی شایستگی عمومی ۳۰۰ امتیاز، شایستگی تخصصی ۲۶۰، شایستگی حرفه‌ای ۲۴۰ امتیاز و تجربه تا ۲۰۰ امتیاز تعلق می‌یابد.

وی ادامه داد:بر همین اساس معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز اخذ خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان بیان کرد: در حال حاضر نیز آیین نامه اجرایی این قانون در اختیار دولت است و تقریبا نهایی شده و باید به تصویب هیأت دولت برسد تا از سوی وزارتخانه مربوطه اجرایی شود./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار