معرفی سامانه اینترنتی جدید سیستم متمرکز پرداخت حق بیمه+ جزئیات و لینک-راهبرد معاصر
بیمار ایدزی با مصرف دارو، هم می‌تواند ازدواج کند و هم بچه‌دار شود «ایلان ماسک» تصویر ماهواره‌بر ایرانی را منتشر کرد + عکس جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند

معرفی سامانه اینترنتی جدید سیستم متمرکز پرداخت حق بیمه+ جزئیات و لینک

میرهاشم موسوی گفت: یکی از راهبرد‌های ما پوشش بیمه همگانی بود و در سال گذشته بیش از یک میلیون بیمه شده جدید داشتیم که هفتصد هزار نفر آن در دوران مدیریت جدید ایجاد شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 22
کد خبر: ۱۳۴۷۵۰

به گزارش راهبردمعاصر، نشست خبری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، امروز (یکشنبه اول خرداد) با موضوع «سیستم متمرکز پرداخت حق بیمه» در سامانه eservice در محل این سازمان برگزار شد.

میرهاشم موسوی در ابتدای این نشست، ضمن معرفی سامانه الکترونیکی eservices.tamin.ir به عنوان سامانه جدید یکپارچه درگاه دریافت لیست‌های حق بیمه کارفرمایان اظهار کرد: در این سامانه جدید اطلاعات کارفرمایان و بیمه‌شدگان در این درگاه هوشمندسازی شده و مشکل ابلاغیه‌ها نیز به صورت الکترونیکی برای رفاه حال بیمه‌شدگان و کارفرمایان در این سامانه حل کردیم.

وی ادامه داد: یکی از راهبرد‌های ما پوشش بیمه همگانی بود و در سال گذشته بیش از یک میلیون بیمه شده جدید داشتیم که هفتصد هزار نفر آن در دوران مدیریت جدید ایجاد شده است.

موسوی با تاکید بر بحث هوشمندسازی سیستم بیمه‌ای تامین اجتماعی گفت: این اتفاق با این سامانه جدید امروز محقق شده و دستاورد‌های خوبی را ایجاد کرده است که شفافیت لیست‌های بیمه‌ای کارفرمایان در آن بهتر رخ خواهد داد. ضمن اینکه این سامانه باعث کاهش مراجعات به شعب تامین اجتماعی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش اعتراضات و اختلافات به وسیله این سامانه در بحث بیمه گفت: فاصله بین ابلاغیه و اقدام کارفرما همواره از شکایات کارفرمایان بود که باعث متخلف شناخته شدن ناعادلانه کارفرما می‌شد که در این سامانه امروز حل شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تعامل ما در چهارچوب سه جانبه گرایی رخ می‌دهد، با وجود بروزرسانی این سامانه بهبود خواهد یافت و ما نیز از تلاش کارفرمایان برای بروزرسانی لیست‌های بیمه در دوماه اخیر تشکر و از دوستان بازرسی وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی برای شناسایی کارگاه‌های جدید نیز قدردانی می‌کنم.

موسوی افزود: تعداد کارگاه‌های شناسایی شده تاکنون یک میلیون و ۳۰۰هزار عدد است و کارفرمایان برای اعلام لیست بیمه کارگاه‌های باقی مانده مهلت دوماه دارند. ما رکورد دریافت لیست را به میانجی این سامانه ثبت کنیم که حدود ۳۵۰ لیست در دقیقه و جمعا ۱۲۷هزار لیست در مدت یک روز بود که این رقم قابل توجه است.

موسوی تصریح کرد: در ورود به سامانه جدید البته مقاومت‌هایی رخ می‌داد که ما این مقاومت‌های سنتی در برابر سامانه جدید با اراده ما شکست خورد.

وی درباره بدهی بیمه‌ای کارگاه‌ها گفت: ممکن است به خاطر شرایط کسب و کار بدهی‌ها کم و زیاد شود، ولی ما سال گذشته بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها بیمه‌ای کارگاه‌ها را وصول کردیم.

وی افزود: برای کمک به صندوق بیمه‌های تامین اجتماعی بیش از ۹۰هزار میلیارد تومان سهام دولت قرار بود از دولت به سازمان نیز منتقل شود که تاکنون ۷۳هزار میلیارد تومان شرکت غیر زیان ده دریافت کردیم که بیشتر شرکت‌های پتروشیمی بود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ۴۰هزار میلیارد تومان بدهی بیمه‌ای کارگاه‌ها به صندوق تامین اجتماعی تصریح کرد: ما در سامانه‌ی "ای-سرویس" که اخیرا امکانی ایجاد شده است که افراد بیمه شده شاغل و همچنین افراد مستمری‌بگیر می‌توانند پروفایل یا حساب کاربری سوابق بیمه‌ای خود را بررسی و کنترل کنند. آنان در سامانه جدید می‌توانند با ثبت شماره تلفن همراه و کد ملی که در بخش «تامین اجتماعی من» این پایگاه قابل دسترس است، وضعیت حق بیمه‌های خود را به‌طور مرتب بررسی کنند تا در صورت وقوع تخلف، متوجه کم یا زیاد پرداخت شدن حق بیمه خود توسط کارفرما بشوند./ایلنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر