یمن: ارسال پهپاد‌های جاسوسی به صنعا، نقض آتش بس است-راهبرد معاصر

یمن: ارسال پهپاد‌های جاسوسی به صنعا، نقض آتش بس است

رئیس شورای عالی سیاسی یمن ارسال پهپاد‌های جاسوسی را به آسمان کشورش، نقض آتش بس خواند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 28
کد خبر: ۱۳۵۷۹۰

به گزارش راهبرد معاصر مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن امروز (شنبه) با جلال الرویشان، معاون نخست وزیر در امور دفاعی، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن و «محمد عبدالکریم الغماری» رئیس ستاد مشترک ارتش یمن دیدار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری یمنی سبأ، در این دیدار، مسائل مرتبط با امور نظامی و امنیتی کشور علاوه بر مسأله آتش بس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این گفت و گوها، مهدی المشاط تلاش کشور‌های متخاصم برای ارسال هواپیما‌های جاسوسی به آسمان صنعا و شماری از استان‌های یمن را محکوم کرد و آن را نقض آتش بس و اقدامی خصمانه برشمرد که به کل، با ادعای تلاش برای صلح در تناقض است.

وی در ادامه بر ضرورت پایبندی کشور‌های متخاصم بر آتش بس و اجرای تمامی بند‌های آن به شکلی که سبب کاهش درد و رنج ملت یمن شود، تأکید کرد. او گفت: در صورتی که کشور‌های متخاصم به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل پایبند نباشند، نیرو‌های مسلح با یاری خدا آماده انجام وظایف خود هستند.

پیش از این نیز «محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن ارسال پهپاد‌های جاسوسی به آسمان صنعا را اقدامی خصمانه بر شمرده بود که نشانگر عدم احترام به آتش بس کنونی است. او گفته بود: در صورتی که پهپاد‌های یمنی بر فراز کشور‌های متخاصم به پرواز درآمده بودند، موضع سازمان ملل و طرف‌های دیگر فرق می‌کرد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده