روسیه: عملیات نظامی ترکیه در سوریه عاقلانه نیست-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روسیه: عملیات نظامی ترکیه در سوریه عاقلانه نیست

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «الکساندر لاورنتیوف» (Alexander Lavrentyev) فرستاده ویژه روسیه در سوریه نسبت به انجام احتمالی عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه ابراز نگرانی و آن را اقدامی نامعقول دانست.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 15
کد خبر: ۱۳۸۴۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، رویترز در ادامه افزود: فرستاده ویژه روسیه در سوریه همچنین گفت که عملیات احتمالی نظامی ترکیه در سوریه می‌تواند موجب تشدید و بی ثباتی وضعیت در سوریه شود.

رویترز گزارش داد: لاورنتیوف همچنین گفت که مسکو دیگر ژنو سوئیس را مکانی مناسب برای انجام مذاکرات سوری‌ها نمی‌داند.

رویترز افزود: آنکارا اعلام کرده که باید در سوریه دست به اقدام بزند چرا که واشنگتن و مسکو وعده‌های خود را مبنی بر عقب راندن گرو‌های کرد از مرز‌های این کشور تا فاصله ۳۰ کیلومتری زیرپا نهاده اند و اکنون کنترل گرو ه‌های کرد دراین نواحی افزایش یافته است.

درهمین حال یک منبع سوریه از تقویت مواضع ارتش سوریه در مقابل اقدامات ترکیه در تقویت حضور نظامی خود در ریف‌های حلب و الحسکه در شمال و شمال شرقی سوریه خبر داد.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، یک منبع میدانی سوریه اعلام کرد: ارتش سوریه مواضع و نیرو‌های خود را در برابر اقدام ترکیه در تقویت نیرو و ادوات نظامی خود در شهر اعزاز در ریف شمالی حلب تقویت و استحکامات خود را افزایش داد.

وی افزود: نیرو‌های ترکیه با تریلر‌های حامل تانک و ستون‌هایی از نفربر‌های زرهی و خودرو‌های دو دیفرانسیل مجهز به تیربار‌های سنگین وارد شهر اعزاز شدند.

این منبع افزود: نیرو‌های اشغالگر ترکیه افراد مسلحی از شهر عفرین در ریف شمالی حلب و مناطق اطراف آن را به یگان‌های خود ملحق کردند. این عناصر مسلح وابسته به گروه تروریستی موسوم به "لواء عاصفه الشمال" (تیپ توفان شمال) هستند و شمار آن‌ها بیش از ۲۵۰۰ نفر است./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار