تحریم‌ های آمریکا علیه اعضای یک گروه روسیه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تحریم‌ های آمریکا علیه اعضای یک گروه روسیه

خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه یک فرد اوکراینی و یک فرد روسی به بهانه عضویت در یک گروه افراطی اعمال کرده است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 15
کد خبر: ۱۳۸۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود از اعمال تحریم علیه یک فرد روس و یک فرد اوکراینی به بهانه عضویت در جنبش امپراتوری روسیه (Russian Imperial Movement) خبر داد.

بر اساس این بیانیه امروز (چهارشنبه) یک فرد روس و یک اوکراینی تحریم شدند و یک شهروند سوئد هم به طور جداگانه در این تحریم‌ها قرار گرفت.

در ابتدای این بیانیه آمده است: «امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) دو حامی کلیدی جنبش امپراتوری روسیه (RIM) را بر اساس فرمان اجرایی (E.O.) ۱۳۲۲۴ تحریم کرد. این جنبش پیشتر در سال ۲۰۲۰ به دلیل ارائه آموزش برای اقدامات تروریستی، به عنوان سازمان تروریستی جهانی ویژه (SDGT) شناخته شده بود. همچنین در اقدامی جداگانه وزارت امور خارجه آمریکا هم یک نفر را به دلیل خطر قابل توجه ارتکاب اقدامات تروریستی تحریم کرد.»

«برایان ای. نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، در این باره گفت: «جنبش امپراتوری روسیه به دنبال جمع‌آوری و انتقال سرمایه با استفاده از سیستم مالی بین‌المللی با هدف ایجاد شبکه‌ای جهانی از گروه‌های خشونت‌آمیز است که دیدگاه‌های افراطی را تقویت می‌کند و فرآیند‌های دموکراتیک را زیر سوال می‌برد. این جنبش و حامیان آن همچنان با تلاش برای جمع‌آوری کمک‌های مالی، به تشدید حملات روسیه به اوکراین ادامه می‌دهند. ما همچنان به تلاش برای برهم زدن شبکه‌های افراط‌گرایان خشونت‌طلب با انگیزه‌های نژادی و قومی که به دنبال آموزش، جمع‌آوری کمک مالی، یا استخدام در آن سوی مرز‌ها هستند، ادامه خواهیم داد و از تبدیل شدن سیستم مالی بین‌المللی به مرکز فعالیت‌های خشونت‌آمیز افراطی جلوگیری می‌کنیم.»

بنابر متن بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، «استانیسلاو شوچوک» یکی از نمایندگان اروپایی این جنبش است که، در سال ۲۰۱۷ با هدف برقراری ارتباط بین جنبش امپراتوری روسیه و گروه‌های افراطی، گروه‌های ناسیونالیست سفید پوست و همچنین گروه‌های راست افراطی، به آمریکا سفر کرد.

نام فرد دیگری که امروز تحریم شد «الکساندر ژوچکوفسکی» است که یکی از حامیان این جنبش و مستقر در روسیه است.

همزمان با این اقدام خزانه‌داری، وزارت خارجه آمریکا هم «آنتون تولین» تبعه سوئدی را تحریم و دلیل آن را پافشاری او برای آموزش اقدامات تروریستی عنوان کرد.

در حال حاضر ۴ ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد و کشور‌های غربی، و به طور خاص آمریکا با استفاده از انواع تحریم‌ها سعی در فشار بر روسیه داشتند.

حدود یک ماه پس از حمله روسیه به اوکراین، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از «تحریم‌های بی‌سابقه» غرب علیه مسکو استقبال کرد و گفت که این تحریم‌ها باعث شده است که روبل، واحد پولی روسیه نابود شود.

اما به تازگی نشریه وال استریت ژورنال در گزارش اعلام کرد که بر اساس آمار‌های کلی و اسناد مالی برخی شرکت‌های بین‌المللی، تعلیق فعالیت‌های این شرکت‌ها در روسیه و تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور، بیش از ۵۹ میلیارد دلار به شرکت‌های جهانی خسارت وارد کرده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار