دانش آموزان با طرح ۱+ ۳ دچار آسیب می‌شوند؟-راهبرد معاصر
پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس رئیس سازمان نظام پزشکی: اتحاد بین طب سنتی و مدرن منافع برخی را به خطر می‌اندازد دستور جدید وزیر علوم به دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

دانش آموزان با طرح ۱+ ۳ دچار آسیب می‌شوند؟

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر یک استاد راهنما همراه دانشجومعلمان در کلاس درس حاضر شود، دانش‌آموزان دچار آسیب نخواهند شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۶ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 27
کد خبر: ۱۴۰۰۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، صدف ابراهیم نژاد، با اشاره به اجرای طرح «۳+۱ دانشجو معلم» در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: کمبود معلم در سال‌های اخیر موضوعی اثبات شده است، در نتیجه مسئولان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به دنبال حل این مشکل بوده و اجرای این طرح نیز در همین راستا است.

وی با بیان اینکه طرح «۳+۱ دانشجو معلم» دارای مزایا و معایب بسیاری است، گفت: اگر اهداف این طرح را به صورت کلی مورد بررسی قرار دهیم، برای نظام تعلیم و تربیت و تجربه افزایی دانشجو معلمان سودمند است؛ اما بر خلاف اینکه کلیات این طرح مناسب بوده، جزئیات آن مشکلات و ابهاماتی بسیاری دارد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با انتقاد از روند جذب معلمان از روش‌هایی، غیر از دانشگاه‌های فرهنگیان یا تربیت دبیر رجایی اضافه کرد: دانشجو معلمانی که چند سال در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده‌اند، بهترین و اصلی‌ترین گزینه برای جبران کمبود معلم در مدارس سراسر کشور هستند؛ بنابراین این طرح امکان استفاده از ظرفیت دانشجویان و حل مشکل کمبود معلم را دارد.

وی درباره معایب طرح «۳+۱ دانشجو معلم» عنوان کرد: مسئولان دانشگاه فرهنگیان به صورت مداوم از اجرای این طرح صحبت می‌کنند؛ اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. به عنوان مثال تعیین نشده چه دانشجو معلمانی شرایط شرکت در این طرح را دارند؟ یا مدارس و شهر و استان محل خدمت دانشجویان بر اساس چه معیار‌هایی انتخاب می‌شود؟ یا واحد‌های باقی مانده در سال چهارم تحصیل، چگونه معادل سازی می‌شوند؟ همچنین مشخص نیست این طرح شامل دانشجویان ورودی سال ۹۹ یا ۱۴۰۰ است یا خیر.

ابراهیم‌نژاد با تاکید بر وجود زیرساخت‌های آموزشی و امکانات آموزشی و پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: هدف نهایی طرح «۳+۱ دانشجو معلم» افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان در سال‌های آینده است؛ اما مرور مشکلات دانشجویان این دانشگاه نشان می‌دهد، امکانات آموزشی مانند اعضای هیئت علمی، فضای کافی و مناسب برای کلاس درس، برای تعداد بیشتر دانشجو معلمان خیلی فراهم نیست و باید در این‌باره چاره اندیشی شود.

طرح ۱+۳ آسیبی برای دانش آموزان ندارد
این دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که آیا حضور دانشجومعلمان در سال چهارم تحصیل، در کلاس درس به عنوان یک معلم برای دانش آموزان آسیب‌های به همراه دارد یا خیر، گفت: طرح‌های مشابه که دانشجویان بعد از اتمام تحصیل الزاما وارد آن شغل خاص می‌شوند؛ مانند پرستاری، پزشکی یا دندانپزشکی نیز وجود دارد. در این طرح نیز دانشجو معلم ضمن تحصیل و حضور در دانشگاه، در مدرسه به عنوان معلم مشغول به خدمت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح ۱+۳ دانشجومعلم باعث می‌شود که دانشجو معلم فراگیری نکات تئوری و تجربه را همزمان داشته باشد و در این میان به بهترین شکل مفاهیم آموزشی را به دانش آموزان منتقل کند؛ اما برای جلوگیری از آسیب دیدن دانش آموزان بهتر است که یک استاد به همراه دانشجو معلم سر کلاس درس حاضر شود. در چنین شرایطی ارتباط دانشگاه و مدرسه نیز به خوبی برقرار خواهد شد./ایسکانیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار