درخواست وزیر آموزش و پرورش از مولفین کتب درسی-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

درخواست وزیر آموزش و پرورش از مولفین کتب درسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت ارتباط با معلمان و دانش آموزان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان کتاب‌های درسی بسیار ضروری است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 29
کد خبر: ۱۴۰۳۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه، با اشاره به شخصیت والا و منش اخلاقی و سیره عملی شهید عالی قدر بهشتی، اظهارداشت: این شهید گرانقدر در سیره عملی بسیار نظام‌مند، رئوف و دقیق بود.

در کتاب‌های درسی به سیره، روش و منش زندگی معلمان شهید پرداخته شود

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از تحولات با برنامه درسی ایجاد می‌شود و قطعاً سازمان پژوهش گرانیگاه تحول در آموزش و پرورش است و حکمرانی تعلیم و تربیت در این سازمان باید صورت گیرد. باید در محیط یادگیری، کلاس درس و کتاب‌های درسی به سیره، روش و منش زندگی معلمان شهید پرداخته شود.

تذکر مقام معظم رهبری در مورد زوائد کتاب‌های درسی؛ یک خواست اجتماعی است

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرهنگیان کشور در خصوص حذف زوائد کتاب‌های درسی گفت: تذکر حضرت آقا؛ یک خواست اجتماعی است، لذا مولفین کتب درسی، نظرات دانش آموزان و معلمان و توجیه و دلابل و منطق آن‌ها را جویا شوند. باید موارد اصلاح شده، افزوده شده و تغییر یافته در کتاب‌های سال تحصیلی آینده را با ذکر دلایل و به صورت دقیق برای جامعه بیان کنیم، لذا جامعه باید بداند برای کتب درسی چه فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

ضرورت تقویت ارتباط سازمان پژوهش با معلمان و دانش آموزان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان کتاب‌های درسی

نوری افزود: خارج از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی؛ معلم‌ها، متخصص برنامه درسی نیستند، لذا باید معلمان را با برنامه‌های درسی آشنا کنیم. از این رو تقویت ارتباط با معلمان و دانش آموزان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان کتاب‌های درسی بسیار ضروری است. تا ابهامات کتاب درسی برایشان برطرف شود چرا که معلم است که درس را منتقل می‌کند و فرآیند یادگیری را تکمیل می‌کند./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر