درخواست وزیر آموزش و پرورش از مولفین کتب درسی-راهبرد معاصر
انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول

درخواست وزیر آموزش و پرورش از مولفین کتب درسی

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت ارتباط با معلمان و دانش آموزان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان کتاب‌های درسی بسیار ضروری است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۸ تير ۱۴۰۱ - 2022 June 29
کد خبر: ۱۴۰۳۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه، با اشاره به شخصیت والا و منش اخلاقی و سیره عملی شهید عالی قدر بهشتی، اظهارداشت: این شهید گرانقدر در سیره عملی بسیار نظام‌مند، رئوف و دقیق بود.

در کتاب‌های درسی به سیره، روش و منش زندگی معلمان شهید پرداخته شود

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بسیاری از تحولات با برنامه درسی ایجاد می‌شود و قطعاً سازمان پژوهش گرانیگاه تحول در آموزش و پرورش است و حکمرانی تعلیم و تربیت در این سازمان باید صورت گیرد. باید در محیط یادگیری، کلاس درس و کتاب‌های درسی به سیره، روش و منش زندگی معلمان شهید پرداخته شود.

تذکر مقام معظم رهبری در مورد زوائد کتاب‌های درسی؛ یک خواست اجتماعی است

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با فرهنگیان کشور در خصوص حذف زوائد کتاب‌های درسی گفت: تذکر حضرت آقا؛ یک خواست اجتماعی است، لذا مولفین کتب درسی، نظرات دانش آموزان و معلمان و توجیه و دلابل و منطق آن‌ها را جویا شوند. باید موارد اصلاح شده، افزوده شده و تغییر یافته در کتاب‌های سال تحصیلی آینده را با ذکر دلایل و به صورت دقیق برای جامعه بیان کنیم، لذا جامعه باید بداند برای کتب درسی چه فعالیت‌هایی انجام می‌شود.

ضرورت تقویت ارتباط سازمان پژوهش با معلمان و دانش آموزان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان کتاب‌های درسی

نوری افزود: خارج از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی؛ معلم‌ها، متخصص برنامه درسی نیستند، لذا باید معلمان را با برنامه‌های درسی آشنا کنیم. از این رو تقویت ارتباط با معلمان و دانش آموزان به عنوان اصلی‌ترین مخاطبان کتاب‌های درسی بسیار ضروری است. تا ابهامات کتاب درسی برایشان برطرف شود چرا که معلم است که درس را منتقل می‌کند و فرآیند یادگیری را تکمیل می‌کند./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار