داعش مسئولیت حمله به نیرو‌های طالبان در هرات را به عهده گرفت-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

داعش مسئولیت حمله به نیرو‌های طالبان در هرات را به عهده گرفت

گروه تروریستی داعش با انتشار ویدئوی حمله به نیرو‌های طالبان در هرات، مسئولیت آن را به عهده گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 05
کد خبر: ۱۴۱۲۱۸

به گزارش راهبرد معاصر، شاخه خراسان گروه ترویستی داعش با انتشار ویدئویی از حمله به اتوبوس حامل نیرو‌های طالبان در شهر هرات، مسئولیت آن را پذیرفت.

منابع خبری می‌گویند که این خودرو حامل نیرو‌های سپاه ۲۰۷ فاروق بوده و در نتیجه تیراندازی ۲ نیروی طالبان کشته و حدود ۲۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

«محمود شاه رسولی» سخنگوی فرماندهی پلیس هرات نیز با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که پس از این حمله، افراد این گروه وارد اقدام شده و توانستند که یکی از مهاجمان را از پا درآورند.

بر اساس اطلاعات مقام‌های طالبان، مهاجمان سه نفر بودند که دو نفر دیگر آنان پس از تیراندازی از محل فرار کردند.

این حمله درحالی صورت گرفت که اخیراً گردهمایی بزرگ علمای افغانستان که به ابتکار طالبان برگزار شده بود، داعش را «خوارج» عصر حاضر خوانده و ارتباط با آن را غیرشرعی دانسته بود.

پس از موضع‌گیری گردهمایی بزرگ علمای افغانستان درباره مخالفت با حضور فکری و فیزیکی داعش در افغانستان، این گروه تروریستی با تهدید کردن علمای شرکت کننده در این نشست، طالبان را نیز به آغاز حملات خونین تهدید کرد./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار