به گزارش راهبرد معاصر ، میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درخصوص ویژگیهای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: به نظر بنده وزیر آموزش و پرورش باید در کنار همه خصوصیات شخصی و اکتسابی و اختصاصی دو خصوصیت و دو اولویت قابل توجه داشته باشد.
وی گفت: هر کدام از افراد این قابلیت و خصوصیت را داشته باشند به نظر ما میتوانند یک وزیر خوب برای آموزش و پرورش باشد که اولین خصوصیت پیگیری مطالبات فرهنگیان است.
میرزاده درخصوص چرایی اهمیت این اولویت گفت: باید یادمان باشد که سربازان خط مقدم ما در وزارت آموزش و پرورش معلمان هستند و ما اگر بهترین طرحهای دنیا را هم داشته باشیم تا زمانی که معلمی نباشد که آن را اجرا کند به سرانجام نمیرسد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، گفت: از این رو حل مسائل مرتبط با فرهنگیان و پرداخت مطالبات آنها باید اولویت فردی باشد که به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی و سپس انتخاب میشود.
وی خاطرنشان کرد: 15 سال است یعنی به طور دقیق از سال 82 تا به امروز مطالبات فرهنگیان را نادیده گرفتهایم و هر سال به آنها فقط وعده و وعید دادهایم و همین امر باعث شده معلمان انگیزهای برای کار کردن نداشته باشند. مگر میشود سرباز بدون فشنگ را به خط مقدم فرستاد و از او توقع جنگیدن داشته باشیم.
میرزاده دومین اولویت و ویژگی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را عمل به قانون برشمرد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در قانون انتظاراتی را برای فرهنگیان و معلمان ایجاد کردایم اما برخلاف سایر دستگاهها به این قوانین عمل نکردهایم.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برای مثال در قانون بطور شفاف به موضوع رتبهبندی معلمان اشاره شده در حالی که ما عمل به این بند از قانون را کنار گذاشتیم و طبیعی است که معلمان از ما گلایه داشته باشند که چرا هر آنچه که قانون است به اجرا درنمیآید.
وی خطاب به وزیری که قرار است بعدا انتخاب شود گفت: من به عنوان یک فرهنگی برای وزیر آینده آموزش و پرورش سه اولویت مدنظر دارم که دو تای آنها را امروز گفتم اما اولویت سوم را هرگاه وزیر انتخاب شد به او میگویم زیرا میترسم از کاندید شدن برای انتصاب به عنوان وزیر آموزش و پرورش امتناع کند.
منبع:فارس