سردار حاجی‌زاده: می توانستیم هواپیمای آمریکایی با ۳۵ سرنشین را نیز سرنگون کنیم-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

سردار حاجی‌زاده: می توانستیم هواپیمای آمریکایی با ۳۵ سرنشین را نیز سرنگون کنیم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همراه با پهپاد آمریکایی در منطقه یک هواپیمای جاسوسی p۸ آمریکایی نیز بود که این هواپیما ۳۵ نفر سرنشین داشت.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 21
کد خبر: ۱۴۱۸۳

به گزارش راهبرد معاصر ،  سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه نمایش قطعات پهپاد ساقط شده آمریکایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همراه با پهپاد آمریکایی یک هواپیمای p8 آمریکایی نیز بود که این هواپیما 35 نفر سرنشین داشت.

 

وی افزود: این هواپیما نیز به مرزهای هوایی ما تعرض کرده بود و ما می‌توانستیم آن را مورد هدف قرار بدهیم، اما این کار را نکردیم؛ چراکه هدف ما از سرنگونی پهپاد آمریکایی اخطار به نیروهای تروریست آمریکایی بود.

 

سردار حاجی‌زاده: پهپاد جاسوسی رژیم تروریستی آمریکا در اولین ساعات پنج شنبه به پرواز درآمد و بدون توجه به به اخطارهای پدافند هوایی ارتش و با زیرپا گذاشتن اصول و مقررات پرواز به سمت مرزهای ما آمد.

 

وی اضافه کرد: این پهپاد از الظفره امارات نزدیکی ابوظبی بلند شده است و با پنهان کاری و عبور از تنگه هرمز به مسیر خود ادامه داد.

 

حاجی زاده تصریح کرد: سوال ما این است که اگر ما این اقدامات را در سواحل واشنگتن انجام می‌دادیم آنها چه واکنشی نشان می‌دادند؟ اجازه می‌دادند حریمشان را نقض کنیم؟

 

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی ارتش 10 دقیقه قبل از شلیک یعنی 3/55 دقیقه بامداد دوبار اخطار می‌دهد و با توجه به اینکه وارد فضای کشور شد توسط یگان مستقر که متعلق به پدافند هوافضای سپاه بود مورد اصابت قرار می‌گیرد و در مجموع 4 بار در ساعت‌های 2/05 بامداد 2 بار و 3/55 دقیقه 2 بار دیگر اخطار دادیم که عین 4 بار هم توجهی نشد.

 

فرمانده هوافضای سپاه در پایان افزود: آمریکا یکی از پیشرفته‌ترین و گرانترین ابزار جاسوسی خود را از دست داده است، آمریکا هم هیچگاه اجازه نخواهد داد هواپیمایی جاسوسی پشت مرزهایش پروازی داشته باشد. این زیاده‌خواهی آنهاست که در هرحالی مدعی هستند ،‌ همراه پهپاد بدون سرنشین ؛ یک هواپیمای جاسوسی با 35 خدمه نیز در منطقه حضور داشت، ما چرا به آنها شلیک نکردیم؟ آنها با اخطار ما منطقه را ترک کردند.

منبع:فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار