به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت نفت در نامه ای به روزنامه شرق نوشت :کمااینکه در چند ماه اخیر افزایش فروش نفت و میعانات در کنار افزایش قیمت، کسری سنگین بودجه ۱۴۰۰ را جبران کرده و دست دولت را در مدیریت بازار ملتهب ارز، بازتر کرده است. چنانکه دولت برای اولین بار در سالهای اخیر برای اداره خود در ماههای نخست سال از بانک مرکزی تنخواه نگرفته است.
استراتژی بازاریابی نفت ایران در دوره اخیر، بازاریابی فعال بوده و ایران در این مدت علاوه بر حفظ سهم بازارهای گذشته، وارد بازارهایی شده است که قبلا تصور حضور در این بازارها در شرایط تشدید محدودیتها نیز وجود نداشت.