بیانیه مشترک واشنگتن-تل آویو: اسرائیل باید برتری نظامی در منطقه داشته باشد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

بیانیه مشترک واشنگتن-تل آویو: اسرائیل باید برتری نظامی در منطقه داشته باشد

آمریکا و رژیم صهیونیستی همزمان با دیدار جو بایدن و یائیر لاپید، بیانیه‌ مشترکی موسوم به «بیانیه قدس» منتشر و بر لزوم توسعه روابط بیشتر رژیم تل آویو با کشورهای منطقه تأکید کردند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۳ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 14
کد خبر: ۱۴۲۴۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ همزمان با کنفرانس خبری «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دو طرف در بیانیه مشترکی بر تعهد آمریکا در راستای ایجاد یک ساختار منطقه‌ای در راستای تعمیق بیشتر روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه و گسترش آن با دیگر کشورهای عربی و اسلامی تأکید کردند.

 

به نوشته الجزیره، در این بیانیه آمده است که واشنگتن به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی [ادعایی] این رژیم در منطقه همچنان پایبند است و اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد و آمریکا آماده است تا از تمام عناصر قدرت ملی خود برای اطمینان از این نتیجه استفاده کند و همچنین خود را متعهد به مقابله با فعالیت‌های مستقیم ایران یا فعالیت‌هایی که از طریق گروههای همسو با خود همچون حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی انجام می‌دهد، می‌داند.

 

در بخش دیگر این بیانیه که به نام «اعلامیه قدس برای شراکت استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل» منتشر شده، جو بایدن با حمایت از راه‌حل دو دولتی در فلسطین اشغالی، بدون ذکر حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، مقابله به مثل فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها را «تروریستی» خواند و از آن ابراز تأسف کرد.

 

طبق این بیانیه، آمریکا اعلام کرد که با قدرت از اجرای بندهای یادداشت تفاهم فعلی به ارزش ۳۸ میلیارد دلاری با رژیم اسرائیل حمایت می‌کند و اینکه یادداشت‌های تفاهم بعدی می‌بایست تهدیدات جدید را مدنظر داشته باشد.

 

رژیم صهیونیستی نیز در این بیانیه از حمایت‌های همیشگی آمریکا تقدیر و تشکر کرد و خواستار گشترش روابط و همچنین کمک آمریکا برای توسعه توافقات سازش موسوم به «توافقات ابراهیم» با کشورهای منطقه شد و این توافقات را برای آینده منطقه بسیار مهم قلمداد کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته، وارد اراضی اشغالی شد و با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت، «اسحاق هرتزوگ» رئیس، بنی گانتز وزیر جنگ و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق این رژیم و همچنین «بنیامین نتانیاهو» رهبر اپوزیسیون‌ در اراضی اشغالی دیدار کرد.

 

بایدن پس از دیدار با مقامات صهیونیست به بیت لحم خواهد رفت و با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار خواهد داشت. رئیس‌جمهور آمریکا بعد از سفر به کرانه باختری، همراه اعضای شورای همکاری خلیج فارس (بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی) به همراه مصر، عراق و اردن در اجلاس سران شورای همکاری در جده شرکت خواهد کرد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار