استعفای عجیب وزیر خارجه بلژیک + ماجرا چیست؟-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

استعفای عجیب وزیر خارجه بلژیک + ماجرا چیست؟

شب گذشته پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ سوفی ویلمز وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر بلژیک به دلایل شخصی، از سمت خود استعفا کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۲۴ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 15
کد خبر: ۱۴۲۴۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ ویلمز که از آوریل در مرخصی به سر می برد، اعلام کرد که سرانجام به دلایل خانوادگی دولت را ترک می کند.

وی در پیام توییتری نوشت: بیماری شوهرم نبرد سختی خواهد بود که می خواهم در کنار او و فرزندان‌مان بجنگم؛ از صمیم قلب از همه کسانی که حمایت خود از ما را نشان دادند تشکر می کنم.

به نوشته رویترز، وزیر امور خارجه بلژیک به علت مراقبت از شوهرش کریس استون فوتبالیست سابق استرالیایی که به سرطان مغز مبتلا شده است استعفا کرد.

ویلمز که در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰ نخست وزیر بلژیک و نخستین زن در آن سمت بود، پیش از این در آوریل به همین دلیل به طور موقت از سمت خود کناره گیری کرده بود.

به گفته رسانه های بلژیکی، انتظار می رود ویلمز در آینده به عنوان نماینده مجلس به پارلمان بلژیک بازگردد. رئیس جدید وزارت خارجه بلژیک بزودی منصوب می شود./ ایرنا

کلمات کلیدی: بلژیک استعفا
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار