پزشکیان در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید نیوزیلند: زورگویی در قاعده گفت‌و‌گو نمی‌گنجد روند بررسی برنامه‌های «مدنی‌زاده» در کمیسیون اقتصادی مجلس سخنگوی دولت: دولت اعتراض کامیونداران را به رسمیت می‌شناسد نحوه جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شد نیروی زمینی ارتش ۵ پایگاه موشکی در ساختار خود پیش‌بینی کرد مهاجرانی: ایران با حفظ منافع ملی مذاکره را ترک نخواهد کرد / تمام سناریو‌های ما روی میز است محمود احمدی نژاد عازم اروپا شد + جزئیات دستورات معاون اول رئیس‌جمهور برای اطفای حریق در پارک ملی گلستان الحاق ۱۰ فروند بالگرد باز آماد شده به هوانیروز ارتش قالیباف: بولیوار صدای استقلال را از دل ملت‌های تحت ستم بیرون کشید قالیباف قانون اصلاح پرداخت فوق‌العاده خاص را ابلاغ کرد دستور رییس جمهور برای پرداخت حقوق کارمندان مبتنی‌بر عملکرد سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مدنی‌زاده به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی شد نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: قصور بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج محرز است سلیمی، نماینده مجلس: امضای سرپرست وزارت اقتصاد از فردا بی‌اعتبار است

احمد وحیدی: تامین ۳۵۰ واگن مترو در دستور کار قرار دارد

احمد وحیدی گفت: توسعه مترو کاملا به نفع دولت است و تأمین ۳۵۰ واگن در دستور کار است و تلاش می‌شود با سرعت بیشتری کار انجام شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 20
کد خبر: ۱۴۷۷۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، احمد وحیدی روز شنبه در حاشیه افتتاح پایانه مترو اکباتان در جمع خبرنگاران افزود: مترو در کشور ما اهمیت خاصی دارد و ایجاد ۹۳۰ کیلومتر مصوب است که ۳۰۰ کیلومتر آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه سهم تهران حداکثری است، اظهار داشت: توسعه مترو کاملا به نفع دولت است و تأمین ۳۵۰ واگن در دستور کار است و تلاش می‌شود با سرعت بیشتری کار انجام شود.

وزیر کشور پایانه مترو اکباتان را یکی از بزرگترین پایانه ها عنوان کرد و گفت: کار ارزشمندی برای توسعه شهر صورت گرفته است و این پایانه یک دستاورد بزرگ است. 

وحیدی با تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی ادامه‌داد: قراردادهایی با خودروسازان داخلی برای اتوبوس انجام شده و امیدواریم این کار منجر به توسعه اتوبوسرانی شود.

وی افزود: قراردادهایی بسته شده و منابعی تامین شده و امیدواریم چند صد تا اتوبوس به ما تحویل داده شود.

پایانه مترویی اکباتان در بخش غرب مترو تهران بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور است؛ این پایانه پس از گذشت ۱۴ سال از زمان شروع عملیات اجرایی آن، رسماً افتتاح شد؛ بهره برداری از این پایانه، در امر دپو، نگهداری و تعمیر واگن های فعال در خط ۴ و همچنین کاهش سرفاصله حرکتی قطارهای این خط موثر واقع خواهد شد.

در دوره کنونی مدیریت شهری مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شد تا کارهای باقی ‌مانده پایانه اکباتان به سرانجام برسد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار