جزییات مهم از علائم جدید کرونا-راهبرد معاصر

جزییات مهم از علائم جدید کرونا

موج جدید کرونا که در حال شیوع است زیر سویه اومیکرون به نام BA.5 است که با علائم متفاوتی از تب و بدن درد و سرفه آغاز می شود.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 22
کد خبر: ۱۴۷۹۶۸

به گزارش راهبرد معاصر، ، در اوایل ماه ژوئیه، طبق گفته‌ی مسئولان ارشد سلامت به رسانه‌ها، موج بعدی کووید احتمالاً به واسطه گونه‌های نوظهور و جدیدی از اومیکرون (مانند واریانت BA.4 و BA.5) هدایت و مدتی ماندگار خواهد شد.

 

 اگر بی‌خوابی شبانه دارید، ممکن است به کرونا مبتلا باشید. در حالی که عفونت کووید عموماً با علائمی نظیر تب، بدن‌درد و ضعف قوای بویایی و چشایی همراه است، دانشمندانی که مشغول بررسی و مطالعه روی این ویروس هستند، بر این باورند که ویروس جهش‌یافته‌ی جدید قادر است در قالب علائم ناشناخته‌ی دیگری نظیر بی‌خوابی شبانه یا عرق سرد در شب ظاهر شود.

 

این علامت ظاهری جدید با سویه BA.5 از نوع اومیکرون مرتبط است و توسط پروفسور لوک انل (Luke O'Neill)، ایمونولوژیست کالج ترینیتی دوبلین کشف شد.

 

اگرچه شدت بیماری کوید-19 نسبت به دو سال گذشته کمتر شده است، اما این ویروس عجیب هنوز به طور کامل شناخته نشده و هربار علائم جدیدی از خود نشان می‌دهد. با این حال، پزشکان توصیه می‌کنند از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا از کووید غافل نشوید.

 

از گونه‌ی BA.5 چه می‌دانید؟

گونه BA.5 به همراه BA.4 به فهرست مانیتورینگ سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اضافه شد و در ادامه توسط مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در اروپا (ECDC) به عنوان یک واریانت نگران‌کننده در نظر گرفته شد. این زیرشاخه در 83 کشور شناسایی شده و گفته می‌شود به سرعت در حال گسترش است.

 

در ماه مه، شیوع گونه امیکرون BA.5 در هند نیز تأیید شد. این گونه، نخستین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شد و در حال حاضر تا استرالیا و ایالات متحده نیز گسترش یافته است./خبرآنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار