پایان ماموریت سفیر فرانسه در تهران-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

پایان ماموریت سفیر فرانسه در تهران

سفیر فرانسه در تهران در پایان ماموریتش در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و خداحافظی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 August 30
کد خبر: ۱۴۹۰۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، «فیلیپه تیه بو» سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) هشتم شهریور ماه و در پایان ماموریت خود در کشورمان با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

 

او از فروردین ۱۳۹۸ تاکنون عهده‌دار سفارت فرانسه در تهران بوده است. فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ رونوشت استوارنامه خود را به محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه تقدیم کرده بود.

 

وی در سمت‌هایی چون نماینده فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیر اسبق روابط بین‌الملل کمیسیون انرژی اتمی این کشور فعالیت کرده است. فیلیپ تیه بو از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ سفیر فرانسه در پاکستان و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ نیز سفیر فرانسه در کره جنوبی بوده است.

 

 در حال حاضر سیدحسین صمیمی‌فر نیز سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس است. پیش از آن بهرام قاسمی عهده‌دار این سفارتخانه بود که بعد از بازگشت وی به تهران در پایان ماموریتش، صمیمی‌فر سرپرستی این سفارتخانه را بر عهده دارد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده