مسابقه اروپایی‌ها برای برقراری تجارت با ایران-راهبرد معاصر
خبرنگار انگلیسی: رسانه‌های غربی درباره نامحبوب بودن رئیسی دروغ گفته‌اند ۳ کشور اروپایی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند ورود غیرقانونی وزیر جنجالی صهیونیست به مسجد الاقصی آمریکا: درآستانه توافقی آمریکایی - سعودی هستیم هنیه: شهید رئیسی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید داشت پرچم‌ها در تایلند نیمه افراشته شدن حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین در دومین روز متوالی سفیر ایران: قرار بود شهید امیرعبداللهیان به لبنان بیاید یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت گفتگوی واشنگتن با تل‌آویو درباره حمله به شهر رفح استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است
نیویورک‌تایمز گزارش داد؛

مسابقه اروپایی‌ها برای برقراری تجارت با ایران

کشورهای اروپایی امضاکننده توافق هسته‌ای این هفته تلاش کرده تا با به دست آوردن ترتیبات معاملات تجاری با ایران، تهران را متقاعد کنند که محدودیت‌های غنی‌سازی در این توافق را نقض نکند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 30
کد خبر: ۱۴۹۸۷

به گزارش راهبرد معاصر ، نیویورک‌تایمز در گزارش خود آورده است که این تلاش‌ها پس از تهدیدات چندباره مقامات ایرانی بود که یادآور می‌شدند اگر ایران نتواند از مزایای اقتصادی منتج از برجام منتفع گردد، سطح تعهدات خود در این توافق را کاهش می‌دهند. اروپا برخلاف امریکا که فشار زیادی را بر ایران اعمال کرده، معتقد است ایران کشوری است که دنیا می‌تواند به آن اعتماد کند.

اینستکس به گونه‌ای طراحی شده تا هرگونه استفاده از دلار را دور بزند. اروپایی‌ها اینستکس را موضوع مهمی می‌دانند که حسن نیت خود را نسبت به توافق هسته‌ای نشان می‌دهد.

 

همچنین باید به خاطر داشت اروپایی‌ها با راه‌اندازی اینستکس در پی وارد کردن ضربه متقابلی به دولت ترامپ هستند که می‌گوید از قدرت مالی امریکا برای آسیب زدن به منافع و تجارت اروپا استفاده می‌کنند.

منبع : برنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار