ورود محموله سوخت ایران به لبنان تا چند هفته دیگر-راهبرد معاصر

ورود محموله سوخت ایران به لبنان تا چند هفته دیگر

وزیر انرژی لبنان از ورود محموله حاوی سوخت ایران به کشورش تا چند هفته دیگر خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۹ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 September 26
کد خبر: ۱۵۲۲۲۹

به گزارش راهبرد معاصر «ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان در سخنانی گفت: سوخت اهدایی ایران که به عنوان «سوخت تولید برق» است، ظرف چند روز تا چند هفته آتی – و نه یک ماه دیگر- به لبنان خواهد رسید و کار بر روی مسائل فنی آن در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری «العربی الجدید»، وزیر انرژی لبنان همچنین با بیان اینکه نتایج مثبت سفر هیئت فنی لبنان به ایران را به اطلاع میشل عون، رئیس جمهور لبنان رسانده است، گفت: ایران با اهدای سوخت به لبنان و نیز با دریافت سوخت از عراق، ساعات تغذیه [برق درلبنان]می‌تواند به ۸ تا ۱۰ ساعت برسد. ما اکنون در حال همکاری با طرف ایرانی در خصوص مشخصات و نیز تأمین سوختی هستیم که در نیروگاه هایمان بدان نیاز داریم.

وزیر انرژی لبنان همچنین با تأکید بر رسیدن نفت ایران در مدت زمانی کوتاه به لبنان گفت: ایران مایل است دست یاری خود را به سرعت دراز کند و ما نیاز شدیدی به تأمین بهتر برق برای شهروندان هستیم.

گفتنی است شبکه «المنار» نیز سه شنبه هفته گذشته خبر داده بود که ایران به هیئت لبنانی در تهران موافقت خود را با تامین ۶۰۰ هزار تن سوخت برای لبنان در مدت ۵ ماه اعلام کرده است. این رسانه لبنانی به نقل از «مجتبی امانی» سفیر ایران در لبنان نوشته بود: «خبر‌های خوبی درباره توافق بین هیئت وزارتی انرژی لبنان و مسئولان ذی ربط ایران وجود دارد که به زودی اعلام می‌شود.»/باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده