پزشکیان: با تعامل کشورهای منطقه نیازی به دخالت آمریکا نیست-راهبرد معاصر

پزشکیان: با تعامل کشورهای منطقه نیازی به دخالت آمریکا نیست

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه 12 تیر با پتر اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه دیدار و گفتگو کرد .
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 04
کد خبر: ۱۵۳۷۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای منطقه می‌توانند با گفت‌وگو و تعامل و ایجاد اعتماد متقابل، صلح و ثبات منطقه را تامین و نفش مهمی در راستای امنیت جهانی ایفا کنند. در صورت تحقق چنین شرایطی، نیاز به حضور کشورهای فرامنطقه ای و دخالت آمریکا نیست.

 

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ظهر چهارشنبه 12 تیر با پتر اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه دیدار و گفتگو کرد .

 

پزشکیان با قدردانی از برگزاری همایش توسعه نظام های پارلمانی توسط دومای دولتی روسیه گفت: ما به گسترش روابط پارلمانی و به تبع آن، پیشبرد دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور ارزش و اهمیت زیادی قائل هستیم و برگزاری همایش های بین المللی پارلمانی مثل این همایش را در این راستا ارزیابی می کنیم.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی با تأکید بر موضوعات همایش پارلمانتاریسم و تحلیل اظهارات مختلف هیاتهای پارلمانی کشورهای شرکت کننده، افزود: برای دست یابی به فهم مشترک پارلمانی و توسعه پارلمانتاریسم، تیم های کارشناسی متشکل از کارشناسان برجسته و دلسوز کشورها قبل از برگزاری نشست، جلسات تخصصی برگزار کرده و نتیجه را به شکل مستند به نمایندگان شرکت کننده در این همایش، ارائه نمایند. چنین فرایندی می تواند قدم موثر و سازنده ای در گسترش نظام پارلمانی و دست یابی به اهداف مورد نظر باشد.

 

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی، داشتن اختلاف عقیده و دیدگاه در برخی از مسائل منطقه ای و بین المللی را امری طبیعی دانست و ضمن تبیین سیاست های جمهوری اسلامی ایران گفت: گفتگو و تعامل سازنده و مستمر، ضمن کاهش اختلافات و تجمیع تلاش‌ها، می تواند زمینه دست یابی به زبان و فهم مشترک را فراهم سازد. موضوعی که جامعه جهانی در حال حاضر به شدت بدان نیازمند است.

وی افزود: بر همین اساس، کشورهای منطقه می توانند با گفتگو و تعامل و ایجاد اعتماد متقابل، صلح و ثبات منطقه را تامین و نفش مهمی در راستای امنیت جهانی ایفا کنند. در صورت تحقق چنین شرایطی، نیاز به حضور کشورهای فرامنطقه ای و دخالت آمریکا نیست.

 

در ادامه این دیدار پتر اولگویچ تولستوی معاون دومای روسیه، سفر هیأت پارلمانی عالی رتبه کشورمان به روسیه و شرکت در همایش بین المللی توسعه نظام های پارلمانی را فرصتی برای توسعه ارتباطات پارلمانی فیمابین دانست و افزود: افزایش همکاری های منظم پارلمانی مبنایی برای توسعه روز افزون همکاری های ایران و روسیه در آینده خواهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما سیاست ها و رویکرد ایران در منطقه را درک می کنیم، گفت: مواضع ایران و روسیه در بسیاری از موارد به هم نزدیک بوده و ما نیز مخالف تحریم، قلدری، خروج یکجانبه گرایانه کشورها از معاهدات و توافقنامه های بین المللی مهم از جمله برجام هستیم.

 

معاون دومای روسیه با اعلام این که روسیه با امریکا و شرکای غربی آن اختلافات نظر زیادی دارد تاکید که گفتگوی مستقیم با امریکایی ها و نیز دعوا و بحث با آنها بی فایده است. تنها راه مقابله با رویکردهای امریکا و پاسخ به برخی مسائل، برگزاری جلسات متعدد، گفتگو، معاشرت، اعتمادسازی با کشورهای جهان و پارلمانهاست.

 

منبع: فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار